خبرهای داغ:
مسئول پایگاه‌های تخصصی اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی مطرح کرد

کم‌رنگ شدن غیرت با تمسخر ارزش‌ها در سینما/ آقایان غیرتی باشند

مسئول سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: تمسخر و تقبیح غیرت‌ورزی بر نوامیس در برخی از فیلم‌های ایرانی یکی از عوامل کمرنگ شدن این فرهنگ ارزشی در جامعه‌ است.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۰۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی نیکبخت، امروز با اشاره به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: عده‌ای گمان می‌کنند اگر افراد در انتخاب حد پوشش خود آزاد باشند میزان حساسیت‌ها و مشکلات در این زمینه کمتر می‌شود ولی غافل از این قضیه هستند که اگر این مسئله آزاد شود میزان هرج و مرج و بی‌بند و باری به قدری بالا می‌رود که نظام خانواده و ارکان زندگی سالم اجتماعی به کلی فرو می‌پاشد.

مسئول پایگاه‌های تخصصی اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی ادامه داد: به تازگی حتی جوامع غربی نیز که تا پیش از این مخالف رعایت حجاب توسط بانوان بودند به این نتیجه رسیده‌اند که رعایت مقداری از حجاب در جامعه ضروری است به همین دلیل در متروها و برخی از جاهای دیگر رعایت حدی از حجاب را الزامی کرده‌اند.

وی با اشاره به رابطه حجاب با عزت نفس در بانوان، عنوان کرد: رعایت حجاب بانوان با عزت نفس درونی آنان رابطه مستقیم دارد،‌ به‌گونه‌ای که هر چقدر عزت نفس و اعتماد بنفس آنان بالاتر باشد میزان تقید و عمل آن‌ها در رعایت حجاب شرعی بیشتر است و برعکس هر چقدر که بانویی میزان اعتماد به نفس و عزت‌ نفسش کم‌تر باشد میزان بدحجابی و بی تقیدی او نسبت به حجاب و عفاف کم‌تر است.

حجت‌الاسلام نیکبخت رعایت حجاب درونی را نیز لازم دانست و افزود:‌ همانطور که با رعایت حجاب ظاهری خود را از آلودگی‌های بیرونی حفظ می‌کنیم لازم است نوعی حجاب درونی را نیز در خود ایجاد کنیم تا به کمک‌‌ آن، درون خود را از هرگونه ناپاکی مثل کینه، دروغ، ‌تهمت و ... پاک نگه داریم.

مسئول پایگاه‌های تخصصی اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی با اشاره به اینکه در فرمان رعایت حجاب، زنان بیشتر از مردان مورد خطاب قرار دارند گفت: همانطور که هرچیز که با ارزش‌تر و دارای اهمیت بیشتری باشد، مراقبت و حفاظت بیشتری از آن صورت می‌گیرد،‌ زنان نیز به دلیل دارا بودن درجه اهمیت و لطافت بیشتر، نیازمند حفاظت و صیانت بیشتری در راستای مصون ماندن از خطرات، تهدیدها، ناملایمات، آلودگی‌ها و ... هستند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان با حضور پویا و مؤثر آنان در جامعه در تضاد نیست، اضافه کرد: تصور اینکه حجاب برای بانوان محدودیت ایجاد می‌کند تصور اشتباهی است، حجاب نه تنها محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند بلکه تجربه نشان داده است هرچه بانویی پوشیده‌تر و عفیف‌تر باشد موفقیت و تأثیرگذاری او در جامعه بیشتر است.

حجت‌الاسلام نیکبخت حجاب را همانند مرکبی هموار دانست و گفت: حجاب راه بانوان به سوی موفقیت و رشد همه جانبه را هموارتر و سریع‌تر می‌کند.

مسئول پایگاه‌های تخصصی اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی، خطاب به افرادی که می‌گویند در راه نزدیک شدن به خدا نیت پاک مهم است و رعایت حجاب در این راه چندان اهمیتی ندارد بیان کرد: اگر کسی را دوست داشته باشیم طبق درخواست او عمل می‌کنیم تا خشنودی‌اش را جلب کرده و به او نزدیک شویم، حال جا دارد بانوان خدادوست هم برای حفظ آرامش و کیان خانواده خود و جلب خشنودی خداوند و ائمه اطهار(ع) همواره برای رعایت حجاب خود که یکی از خواسته‌های خداوند است تلاش کنند.

وی غیرت ورزیدن آقایان برای نوامیسشان را یکی از بخش‌های درحال فراموشی فرهنگ دینی و ملی‌مان دانست و گفت: غیرت ورزیدن آقایان همواره مسئله بسیار مؤثر و مهمی در فرهنگ ملی و دینی ما بوده است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه این فرهنگ ارزشی امروزه کمرنگ است.

نیکبخت آقایان را به غیرت ورزی بیشتر دعوت کرد و افزود: اگر شما بر روی حجاب نوامیس خود حساس باشید، آن‌ها حجاب خود را رعایت کرده و با این کار هم آرامش خودشان و هم سلامت ابعاد مختلف جامعه بیشتر می‌شود.

مسئول پایگاه‌های تخصصی اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی، تمسخر و تقبیح غیرت ورزی بر نوامیس در برخی از فیلم‌های سینمای ایران را یکی از عوامل مؤثر در کمرنگ شدن این فرهنگ ارزشی در جامعه‌مان دانست و گفت: لازم است سازندگان و صادر کنندگان مجوز پخش فیلم‌ها، قبل از ساخت و اکران هر فیلم، سلامت فرهنگی آن را بررسی کنند تا با القای تعابیر اشتباه به مردم، جامعه را دچار انحراف نکنند.

وی بخش‌های فرهنگی جامعه را مؤثرترین بخش در راستای بهبود وضعیت حجاب دانست و افزود: عقیده دارم حجاب را باید لطیف، عمیق و غیر مستقیم در جامعه نشر دهیم تا بانوان با جان و دل آن را پذیرا باشند و هرگز آن را محدودیت نپندارند.

نیکبخت در بخش پایانی سخنانش خطاب به بانوان بیان کرد: حجاب قبل از هر چیز برای خودتان مفید است، پس با رعایت آن هم وجود خودتان را لبریز از آرامش کنید و هم سلامت اجتماعی جامعه را تضمین کنید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار