خبرهای داغ:
مسؤول کمیته آموزش هیأت کوهنوردی استان قم خبر داد
مسؤول کمیته آموزش هیأت کوهنوردی استان قم از برگزاری دو دوره کارآموزی کوهپیمایی برای کوهنوردان خواهر و برادر قمی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۷۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سمیه مقدسی امروز با اشاره به اینکه در سال جدید هیأت کوهنوردی استان قم اهتمام ویژه‌ای به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کوهنوردان برادر و خواهر قمی داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین دوره آموزشی برای کوهنوردان قمی برگزار شده و در ادامه نیز تا پایان سال طبق تقویم آموزشی ارائه شده، دوره‌های مختلف در استان قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته جاری دو دوره مجزای کارآموزی کوهپیمایی به مدت سه روز با حضور هشت آقا و 12 بانوی کوهنورد از گروه‌های مختلف کوهنوردی استان برگزار شد.

مسؤول کمیته آموزش هیأت کوهنوردی استان قم افزود: در این دوره کارآموزان با مباحث مختلفی همچون اصطلاحات ورزش کوهنوردی، لوازم و تجهیزات مورد نیاز و نحوه استفاده صحیح از آن، نحوه صعود از کوه، شیب‌های تند و دیواره‌های سنگی کوتاه، تغذیه کوهنوردی، انواع گره و نحوه استفاده آن در موقعیت‌های مختلف و مباحثی از این دست آشنا شدند.

مقدسی با اشاره به اینکه دو روز از این دوره آموزشی به صورت کار عملی در طبیعت اجرا می‌شود، گفت: در این دوره کارآموزان با حضور در منطقه قطار شتر واقع در پشت کوه خضر با نحوه صعود از دیواره‌های سنگی و حمایت از یکدیگر با استفاده از طناب به صورت عملی آشنا شدند و در آخرین روز از این دوره در منطقه برف انبار صعود فنی را تجربه کردند.

وی در پایان ضمن تقدیر از سرپرستان گروه‌های کوهنوردی در تشویق اعضا برای حضور در دوره‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: در انتهای هفته جاری نیز دوره پزشکی کوهستان برای خواهران و برادران کوهنورد برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها