عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

دولت برای کاهش طلاق، مشکل اعتیاد و اشتغال را جدی بگیرد

نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان راهکارهایی برای کاهش طلاق گفت: دولت باید بحث اشتغال و اعتیاد جوانان را جدی بگیرد و امکاناتی را در این خصوص برای جوانان فراهم کند.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۹۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق در جامعه و دلایل آن اظهار داشت: متأسفانه پدیده طلاق در کشور با افزایش مواجه شده و دلایل بسیاری را می توان در این مسئله دخیل دانست.

وی با اشاره به مهمترین عوامل رشد نرخ طلاق در جامعه افزود: بیکاری، اعتیاد، عدم آموزش صحیح خانواده ها به فرزندان خود برای ازدواج سالم، مشکل اشتغال، توقعات بالای افراد، عدم بلوغ فکری و دخالت والدین در زندگی افراد تأثیر بسیار زیادی در بالا رفتن آمار طلاق در جامعه ما شده است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان راهکارهایی برای کاهش معضل طلاق در کشور تصریح کرد: اولین مسئله ای که باید فکر اساسی برای آن شود مسئله اشتغال جوانان است، آموزش های قبل از ازدواج و مشاوره و فرهنگ سازی نیز دراین خصوص نقش بسیار مهمی در افزایش ازدواج های سالم و به تبع آن کاهش طلاق خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مسئله آموزش جوانان برای ازدواج و نحوه بیان آنها گفت: بسیاری از اختلافات زناشویی به نحوه نادرست بیان و آموزش ندیدن آنها بر می گردد.

محمودی در خاتمه تأکید کرد: دولت و مسئولان مربوطه باید بحث اشتغال و اعتیاد جوانان را جدی بگیرند و با امکاناتی را در این خصوص برای جوانان فراهم کنند.

ارسال نظرات