وجود2500 پزشک آموزش دیده غربالگری در کشور

رئیس مرکز توسعه ، پشیگیری و درمان اداره بهزیستی کشور با اعلام این خبرکه زیرساخت های لازم جهت اجباری شدن مشاوره ژنتیک در کشور وجود دارد گفت:دو هزار و 500 پزشک در کشور دوره های لازم مشاوره ژنتیک را دیدند.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۱۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، رضازاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات ، رسانه ها را یار استراتژیک اداره بهزیستی خواند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در امر آگاه سازی و تغییر نگرش ها در جامعه به مرکز توسعه ، درمان و پیشگری بهزیستی کمک کنند گفت: این حوزه دو برنامه اصلی پیشگری از معلولیت و آسیب اجتماعی را در دستور کار خود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه پوشش غربالگری در کشور 65درصد است افزود: استان چهارمحال و بختیاری با تلاش های نیروهای اداره بهزیستی توانسته است بالاتر ازمیانگین کشوری به میزان 92درصد پوشش غربالگری را انجام دهد که این امر قابل تقدیر است.

رئیس مرکز توسعه ، پشیگیری و درمان اداره بهزیستی کشور ، با اشاره به مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج گفت: ما فقط در این حوزه امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به زوج های جوان را داریم و در امر ازدواج دخالتی نمی کنیم.

رضازاده با بیان اینکه مردم می توانند از منطل خود با مشاورهای بهزیستی در تماس باشند خاطرنشان کرد: تلفن1480 خدمات مشاوره را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد که سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار تماس با این مرکز برقرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه پدران و مادران باید فرزندان خود را برای کسب مهارت های زندگی و روش صحیح زندگی کردن آماده کنند گفت: امروزه اکثر والدین به تحصیلات کودک اهمیت می دهند، اما این در حالی است که اگر مهارت اجتماعی وجود نداشته باشد فرزندان زندگی خوبی نخواهند داشت و دچار مشکلات اجتماعی خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار