مبنای دریافت مالیات در کشور براساس فرهنگ اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان مبنای دریافت مالیات در کشور را فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: باید دریافت مالیات بر اساس عقود اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۳۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری؛ امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در دیدار با مدیر و کارکنان أمور مالیاتی استان که به مناسبت هفته فرهنگ أمور مالیاتی برگزار شد، مبنای دریافت مالیات در کشور را نه بر اساس فرهنگ غرب بلکه بر اساس اسلام و آموزه‌های دینی دانست و گفت: دریافت مالیات بر اساس احجاف، ظلم، ستم و خروج از قانون در نظام اسلامی هیچ گونه جایگاهی ندارد بلکه مبنای دریافت مالیات در نظام و فرهنگ اسلامی براساس «اعتقاد و اعتماد» است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تاکیدکرد: اگر این باور و اعتقاد در درون جامعه ترویج و نهادینه شود، مردم با تمام وجود به پرداخت مالیات روی خواهند آورد و مالیاتی هم که با تمام وجود و اطمینان و اعتماد جمع آوری شود به معنای واقعی کلمه بیت المال حلال و سالم است و جامعه‌ای هم که از این منبع مالی استفاده کند، جامعه‌ای سالم  و موحد خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به آثار سوء دریافت مالیات از طریق فشار، اجحاف و عدم اعتماد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مالیات بر اساس  اجحاف، سوء‌ظن و فشار جمع‌آروری شود، پول نامشروع و ناسالمی است که در بیت المال مسلمین جمع شده و نتیجه و خروجی آن تربیت انسان‌های غرب‌گرا، دین‌ستیز و ارزش‌ستیز برای جامعه خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد رکن اصلی تأمین بیت المال را مالیات دانست و تاکیدکرد: بیت المال که عموم جامعه از آن استفاده می‌کنند، حتما باید از راه حلال تأمین و تبدیل به منبع ارتزاق مردم شود تا ایمان در جامعه گسترش پیدا کند در غیر این صورت تأمین بیت المال مسلمین از راه نامشروع  بر روی جامعه اثر سوء می‌گذارد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در ادامه بر پرداخت و دریافت سیستمایتک مالیات تاکید کرد و گفت: سیستم مالیاتی کشور باید به سمتی برود که مالیات را به صورت سیستمی دریافت کنند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که دریافت سیستماتیک مالیالت مانع از فرار مالیاتی می شود تصریح کرد: محاسبه مالیات بر اساس درآمد، که امروز در کشور صورت می گیرد، مشکلات خاص خود را دارد و زمینه را برای فرار مالیاتی فراهم می‌کند درحالی که اگر مالیات به صورت سیستمی دریافت شود، هم مشارکت عمومی و توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و هم از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر لزوم نهادینه کردن «فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه» نیز تاکید کرد و گفت: به یقیین تریبون نماز جمعه، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و انجام کارهای فرهنگی عمیق و محتوایی در نهادینه کردن فرهنگ زیبای پرداخت مالیات در جامعه نقش تعیین کننده و اثر بخش خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های اداره امومالیاتی استان به ویژه در عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد:  کار فرهنگی بر خلاف نظر غلط برخی‌ها که می‌گویند کار فرهنگی تنها باید در مسجد و توسط حوزه علمیه و نهایت مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی انجام شود، متعلق به یک قشر خاص نیست بلکه فرهنگ متعلق به همه است و همه نسبت به آن مسئول هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تاکید کرد: اگر کوچک‌ترین آسیبی به فرهنگ وارد شود به همه جامعه آسیب می‌رساند و در مقابل نیز اگر فرهنگ تقویت و در جامعه زنده نگه داشته شود، همگان از زیبایی‌های آن استفاده خواهند کرد بر همین اساس همه باید در برابر فرهنگ و آسیب‌های فرهنگی حساس و دغدغه‌مند باشند و هر اقدام و فعالیتی که در جهت ارتقاء دین و فرهنگ و اسلام و کاهش آسیب‌های فرهنگی می‌توانند، باید انجام بدهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فرهنگ مورد تایید همه اولیاء الهی و دلسوزان را فرهنگ برآمده از اسلام و دین خدا دانست و خاطرنشان کرد: هر آن چه با این شاخص و فرهنگ مطابقت داشته باشد، فرهنگ جامعه ما و مورد حمایت و بالندگی همگان است اما هر آن چه با این شاخص‌ها همخوانی نداشته باشد، فرهنگ غرب و بیگانه است  و فرهنگ بیگانه هم مردود است و هر کجا باشد، جامعه را زمین گیر و به انحطاط می کشاند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب و رسوم، سبک زندگی، نوع معاشرت و نوع تعامل ما با یکدیگر را خدای متعال برای ما ترسیم و رقم می‌زند و هر آن چه که خدا برای ما رقم بزند، فرهنگ ما و هر آن چه غیر خدا، فرهنگ شیطان و غرب است که این فرهنگ شیطان هم جزء ساقط کردن و به ابتذال کشیدن جامعه هیچ چیز دیگر در آن نیست.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در پایان با بیان این که برخی ابتذال‌ها در کشور نتیجه تأثیرپذیری از فرهنگ غربی است تصریح کرد: اگر ما احیاناً در جامعه با ابتذال مواجه هستیم ناشی از فرهنگ و دین ما نیست بلکه نتیجه تأثیرپذیری از فرهنگ غربی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار