نماینده سابق مجلس گفت: دولت باید راهکارهای توسعه عفاف و حجاب را مراقبت کند ولی متاسفانه بی اعتنایی می کند و هر بار که اعتراض می شود می گویند اشکالات قانونی دارد در صورتی که خود دولت باید اجرای قوانین را شروع کرده و اگر مشکل قانونی هست برای آنها راهکار ارائه دهد.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۴۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت بدحجابی ها در جامعه و شدت گرفتن آن با آغاز فصل گرما گفت: در مورد وضعیت بدحجابی ها باید گفت اولا نقد بر همه وارد است چه دولت و مسئولان و چه مردم که همه مقطعی به حجاب می پردازند.

وی افزود: اوج حساسیت ها به این موضوع در فصل تابستان است چون مظاهر ناخوشایند آن در جامعه دیده می شود در صورتی که بحث رعایت حقوق شهروندی و با لباس مناسب بیرون آمدن مربوط به همه فصل ها و مکان ها می شود ولی در فصل تابستان حساسیت بیشتری نسبت به این مسئله وجود دارد.

آلیا ادامه داد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و راهکارهای توسعه عفاف و حجاب وظایف تمامی دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی مثل شهرداری ها را تعیین کرده و اشکال کار در اینجاست که خود مسئولان اجرایی و وزرا و افراد مسئول در دولت در حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اطلاعی از این مصوبه ندارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت مجموعا باید راهکارهای توسعه عفاف و حجاب را مراقبت کند ولی متاسفانه بی اعتنایی می کند و هر بار که اعتراض می شود می گویند اشکالات قانونی دارد در صورتی که خود دولت باید اجرای قوانین را شروع کرده و اگر مشکل قانونی هست برای آنها راهکار ارائه دهد.

آلیا با بیان اینکه اکثریت مردم ما متدین هستند و بحث حجاب را مطالبه می کنند تصریح کرد: مجلس باید پیگیری بیشتری داشته باشد در مجالس گذشته وزرا از جمله وزیر ارشاد و وزیر کشور فراخوان می شدند و از آنها خواسته می شد که در این زمینه پیگیر باشند.

ارسال نظرات