دکترشعبانعلی رمضانیان در گفتگو با خبرنگار بسیج، تأکید کرد: باید باور داشته باشیم که جامعه اسلامی نمی تواند بی نیاز از پوشش و عفت باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۷۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری  ضمن حضور در اردوی آموزشی فرهنگیان نخبه بسیجی، در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب که مصادف با سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به مسجد گوهرشاد و به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان حریم خانواده است، گفت: عفاف و حجاب یکی از ضرورت های جامعه انسانی و اسلامی و یکی از ضرورت های امروز بشر است، که متاسفانه یک جاهایی مورد بی مهری و هجمه و کم توجهی قرار گرفته و اقتضا می کند که جامعه اسلامی و مسئولان محترم در سطوح مختلف، مخصوصا مسئولان اجرائی نسبت به این مهم اهتمام ویژه بکنند.

دکتر شعبانعلی رمضانیان، ‌اظهار کرد: باید باور داشته باشیم که جامعه اسلامی نمی تواند بی نیاز از پوشش و عفت باشد، که امروز متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. همه و همه باید به این عنصر فرهنگی حجاب و عفاف در جامعه و اینکه چه کاری باید انجام بگیرد، چه کسانی باید حضور پیدا بکنند و قشری که ما در آن هستیم چه کاری باید انجام بدهیم، توجه کنیم.

وی، با اشاره به نقش فرهنگیان در ترویج عناصر عفاف و حجاب در جامعه،‌ اضافه کرد: همه بخش ها و فرهنگیان عزیز ما عنوانشان عنوان فرهنگی است و حجاب و عفاف جزئی از تربیت اسلامی و انسانی است و ما بایستی این ها را مد نظر قرار دهیم و خوشبختانه بدنه ی آموزش و پرورش نسبت به این مهم بی توجه نبودند، اگرچه کارها به اندازه نبوده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور تصریح کرد: لذا جا دارد در شرایطی که هم هجمه دشمن سنگین و همه جانبه است و هم جامعه قصور داشته، عزیزان فرهنگی ما به جبران مافات و کمبودها بپردازند و واقعا کمک بکنیم .

دکتر رمضانیان، انحرافها و آسیب های ناشی از بی توجهی به مسئله عفاف و حجاب در خانواده ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در محیطی قرار بگیریم که رشد بکنیم و تعالی پیدا کنیم آن محیط سالم و آرامش در سایه پوشش درست و عفت و پاکی بدست می آید.

وی، تأکید کرد: امکان ندارد به تعالی برسیم در جامعه ای که بی بند و باری دارد و متاسفانه مباحثی که فرهنگ غرب مروج آن است و آنها را دنبال می کند و در کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی آنها را ترویج می کند، چیزی جز بی بندو باری و ولنگاری فرهنگی نیست.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد؛ فرهنگیان جامعه، بیش از گذشته در این حوزه کار کنند و مروج فرهنگ عفاف و حجاب و مصون سازی فرهنگی نسل جوان و نوجوان باشند.

ارسال نظرات