عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نخستین راه تضمین سلامت خانواده و جامعه با حیا آغاز می‌شود، گفت: تهاجم فرهنگی دشمن برای از بین بردن حیا در جامعه بسیار شدید بوده در حالی که مقابله با این تهاجم به صورت ضعیف انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۷۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کبری خزعلی در نشست خبری که در ارتباط با سبک زندگی سالم به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد یک زندگی سالم ازدواج‌ها باید به صورت آگاهانه، علمی و عقلی باشد در حالی که متأسفانه امروزه برخی از آغاز زندگی‌های مشترک تنها با نگاه غریزی و عاطفی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه قبل از ایجاد دلبستگی برای انجام ازدواج باید بررسی و مشورت انجام شود تا این مسأله آرامش روح و جسم فرد را به همراه داشته باشد، گفت: متأسفانه هنوز به نام اسلام اطلاعات دقیق از زن و مرد نداریم آنگاه چطور توقع می‌توان داشت که خانواده‌های سالم و آرامش‌بخش شکل گیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید آموزش‌های نقش مادری و همسری را به زنان ارائه دهیم، گفت: قانون‌های متعددی برای تحکیم خانواده ایجاد شده ولی برای موفقیت باید به درستی آنها را اجرایی کرد.

خزعلی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اولین قدم در روابط اجتماعی باید بر اساس حیا و عفاف و حجاب انجام شود. غرب زن را ابزار سود و سرمایه کرده و ما باید مانع از گسترش این مسأله در کشور شویم.

وی اولین راه تضمین سلامت خانواده و جامعه را از طریق حیا عنوان کرد و گفت: در زمانی که تربیت فرزندان بر اساس حیامداری باشد موفقیت‌های زیادی را برای تشکیل زندگی سالم خواهیم داشت.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی دشمن در از بین بردن حیا و تغییر سبک زندگی ایرانیان بسیار شدید است در حالی که در کشور مقابله با تهاجم فرهنگی امروزه به طریق ماهواره و فضای مجازی انجام می‌گیرد ضعیف است.

خزعلی به تأثیر سبک زندگی دینی بر سلامت جسم و روح اشاره کرد و گفت: توجه به این سبک زندگی آسیب‌های اجتماعی را می‌کاهد اگر خانواده‌ای سالم تشکیل شود جامعه را پشتیبانی کرده و نسلی سالم و سرشار از عاطفه را ارائه می‌دهد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت از زنان جهت فرزنددار شدن، گفت: بسیاری از مردم می‌گویند که اگر فردی فرزندآوری کند شغلش مورد تهدید قرار می‌گیرد در حالی که ما در مصوبات قانونی داریم که مادران باید در اولویت بوده و دولت جهت حمایت از آنها سرمایه‌گذاری کند. بنابراین باید هر چه بیشتر حمایت از زنان در جامعه انجام گیرد.

ارسال نظرات