امام جمعه شلمزار در آئین گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب در این شهرستان کیار، گفت:‌ حجاب موجب بالا رفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی زنان می شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۸۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سراسر کشور، تجمع مدافعان حریم خانواده با محوریت عفاف و حجاب در شهر شلمزار، مرکز شهرستان کیار، با حضور گسترده اقشار مردم و دلسوزان این واجب الهی برگزار شد.

مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان کیار پس از یک ماه روزه داری، از ساعت 17:30 روز دوشنبه 21 تیرماه، حرکت خود را از حسینه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) واقع در جنب میدان نماز آغاز و با طی مسیر به سمت  میدان شهرداری، مقابل مسجد امام حسین (علیه السلام) اجتماع کردند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام رضا بازیار، امام جمعه شلمزار بود، که در راستای حفظ عفاف و حجاب در جمع اجتماع کنندگان به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه شلمزار در سخنان خود به تشریح فلسفه و چرایی وجوب حجاب پرداخت و گفت: علاوه بر دلایل شرعی  و قرآنی دلایل بسیار زیاد عقلی برای اثبات حجاب وجود دارد که می توان ارجحیت انسان به حیوان را از این دلایل دانست.

وی به فلسفه حجاب از نظر شهید مطهری پرداخت و اظهار کرد: باید حجاب را در سه حوزه فردی، خانواده و اجتماع مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام بازیار خاطر نشان کرد: از جنبه فردی یک مسئله، مربوط به مردان است و یک مسئله مربوط به زنان است، از زاویه تأثیر بر مردان باید گفت حفظ حجاب به لحاظ فردی موجب ایجاد آرامش روحی و کم شدن هیجانات و التهابات کاذب در مردان می‌شود؛ و ازمنظر زنان، حجاب موجب بالا رفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی زنان می‌گردد.

امام جمعه شلمزار بیان کرد: از جنبه خانوادگی، حجاب موجب استحکام خانواده و پیوند زناشویی می‌شود؛ چرا که مرد یا زنی که به لحاظ بصری و لمسی از فردی غیر از همسر خود بهره نگرفته است نسبت به همسر خود علاقه بیشتری احساس می‌کند و همین علاقه و لذت بیشتری که به تبعِ آن می برد، به پایبندی بیشتر او به خانواده منجر می‌شود و همین بر روحیه زن و دلگرمی او به تلاش در محیط خانواده نیز اثر مستقیم می‌گذارد.

وی در پایان  به جنبه اجتماعی حجاب اشاره کرد و گفت:حجاب به لحاظ اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است و موجب تمرکز بیشتر افراد در فعالیت‌های کاری می‌شود.

ارسال نظرات