مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران عرصه کنونی کشور را در تحولات فرهنگی عرصه حساس و دشواری خواند.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۸۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، هادی هاشمی با اشاره اجمالی به دوره های مختلف انقلاب تاکنون و تلاش استکبار برای مقابله با آن، گفت: دشمن با ناکامی در دوره های گذشته امروز با جنگ نرم به رویارویی انقلاب آمده است.

وی تلاش در جبهه فرهنگی را در مقابله با استکبار مهم عنوان و بیان کرد: باید برای این مقابله صف دشمن و نحوه هجمه آن را شناخت چراکه در این جبهه برخلاف جبهه نظامی مرزی وجود نداد.

هاشمی ایجاد فرهنگ های مهم و موثر، حذف فرهنگ های بی ارزش و تقویت فرهنگ های ارزشی را در این راستا از ضروریات توجه به جبهه دشمن دانست و افزود: باید فرهنگ های ارزشی بر مبنای فرهنگ توحیدی و مکتبی در جامعه ایجاد شود که نمونه آن قیام امام حسین(ع) در ایجاد فرهنگ عاشورایی بود.

وی با ابراز تاسف از بروز برخی از فرهنگ ها در جامعه اسلامی مان همچون بدحجابی با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: این دگرگونی فرهنگ در جامعه نشانگر فراز و نشیب فرهنگی است که امروز باید در جبهه فرهنگی به آن توجه و پرداخت شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا با بیان اینکه هنرمندان پیامبران انقلاب هستند، خاطر نشان کرد: هنرمندان پیام انقلاب را باید در قالب های هنری در راستای تعالی ارزش های اسلامی به مردم انتقال دهند ضمن اینکه باید در کنار آن به مطالبه عمومی و نشاط اجتماعی توجه داشته باشند.

وی استکبارستیزی و مقابله با جنگ نرم دشمن را از مهم ترین رویکرد بسیج هنرمندان در تربیت هنرمندان متعهد و جذب استعدادها نام برد و گفت: برای این منظور کانون های هنرمندان به پایگا های محلات و مساجد ورود کرده و فعالیت می کنند.

هاشمی با زمان بر خواندن تاثیر کار هنری و فرهنگی، توجه به استعدادهای جوان، آموزش آن ها و استفاده از ظرفیت نیروها و حمایت از آن ها را مهم ترین شاخص ها در تربیت نیروهای ارزشی دانست.


این مسئول بسیجی کمبود بودجه فرهنگی و نداشتن هم افزایی بین نهادهای فرهنگی را مشکل عمده در مباحث فرهنگی و هنری برشمرد .

وی در بخش دیگر سخنان خود اقتصادمقاومتی را کلیدواژه حل مشکلات اقتصادی یاد کرد و یادآور شد: این موضوع موضوعی انتزاعی نیست بلکه فرهنگی است که باید در راستای آن از هنر هنرمندان نیز در این خصوص استفاده کرد.

هاشمی در ادامه از شکل گیری انجمن صنایع دستی در این راستا خبر داد و اظها امیدواری کرد که این انجمن بتواند در حمایت از آثار هنرمندان این رشته هنری و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولید داخلی گام های موثری بردارد.

در این نشست خبری که ساعتی پیش برگزار شد هریک از مسئولان انجمن های سازمان بسیج هنرمندان استان به تشریح فعالیت های و جشنواره های در حال برگزاری انجمن خود پرداختند.

ارسال نظرات