مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان:

کارت سوخت مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد بیمه غیرفعال می شود

از اول مرداد کارت سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه اجباری شخص ثالث که از ۶ خرداد هشدار لازم به آنها داده شده است ، غیرفعال می شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۲۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان گفت: از اول مرداد کارت سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه اجباری شخص ثالث که از ۶ خرداد هشدار لازم به آنها داده شده است ، غیرفعال می شود.

ایرج دست نشان درخصوص غیرفعال کردن کارت سوخت ناوگان دیزلی که بیمه شخص ثالث ندارند، افزود: در اجرای مواد ۴۴، ۴۶ و ۴۸ قانون «بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه، مصوب ۹۵/۳/۵ مجلس شورای اسلامی» و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کارگروه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش از اول مرداد ماه سال جاری، کارت سوخت آن دسته از خودروهای دیزلی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث بوده و بیش از یک ماه عبارت «هشدار بیمه» را در جایگاه‌های عرضه سوخت دریافت کرده‌اند، به طور موقت غیرفعال خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس بانک اطلاعاتی بیمه مرکزی خودروهای فاقد بیمه یک ماه در وضعیت هشدار قرار می‌گیرند و این موضوع در جایگاه‌های سوخت به مالک یا راننده مربوطه اعلام می‌شود. در صورت بی توجهی مالک وسیله نقلیه، پس از یک ماه کارت سوخت خودرو در لیست خاکستری قرار گرفته و غیرفعال می‌شود.

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان با بیان اینکه بنابر اعلام شرکت پژوهش و توسعه ناجی، از ۲۶ تیرماه سال جاری نیز مالکان خودروهایی که دارای بیمه‌نامه معتبر هستند اما اخطارنامه بیمه را دریافت کرده اند، می‌توانند با در دست داشتن اصل بیمه‌نامه و مدارک خودرو به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند، تصریح کرد: بنابراین پس از تایید بیمه‌نامه خودرو توسط این دفاتر، کارت سوخت خودروی مربوطه دوباره فعال می‌شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار