معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای اطفای حریق در مراتع و منابع طبیعی

باید از ظرفیت دهیاری ها برای اطفای حریق در مراتع و منابع طبیعی استفاده شود و حداقل امکانات در اختیار آنها قرار داده شود.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۴۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار درجلسه پیشگیری از اطفای حریق گفت: بر اساس تجربه سال های گذشته خلاءهایی در بحث آتش نشانی می بینیم و دولت لایحه ای را تنظیم کرده و پیش نویس آن به مراکز آتش نشانی و خدمات ایمنی استان ها ارسال کرده تا برخی از موارد اطفای حریق را پوشش دهد.

مهندس رحمتی افزود: تا 20 کیلومتر خارج از حریم شهرها را شهرداری ها می توانستند خدمات ارائه دهند ولی در سایر موارد خلائی در خصوص ارائه خدمات وجود داشت.

وی اظهار داشت: پایگاه های امدادی که در هر شهرستانی ایجاد می شود، باید چارتی برای آن تعریف و حداقل ارائه خدمات نیز در خصوص اطفای حریق در این مراکز تعبیه و عوامل مستقر شود و با توجه به اینکه این پایگاه ها خارج از شهرها و روستاها خواهند بود متولی آن نیز تعریف و تعیین شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان زنجان یادآورشد: در استان زنجان و در کشور نیز در خصوص ارائه خدمات شهرداری در مواقع اضطراری در خارج از محدوده شهری خلاء قانونی وجود دارد که باید حل شود چرا که سازماندهی مناسب در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شهرها، مراکز تولیدی و صنعتی مکانیزم هایی را برای ارائه خدمات اطفای حریق پیش بینی کرده اند.

معاون عمرانی استاندار زنجان زنجان گفت: از نیروهای ارتش، نیروهای نظامی، بسیج و هلال احمر در مواقع اضطراری آتش سوزی در مراتع کمک می گیریم اما در چارچوب کلی تعریف نشده و این کمک ها فقط در حد هماهنگی های استانی است.

رحمتی تاکید کرد: اهتمام به داشتن امکانات به تناسب اعتباراتی است که به استان تخصیص می یابد و یکی از موارد مهمی که خسارت را به حداقل می رساند وجود امکانات است که سعی می شود این موضوع محقق شود.

وی افزود: در مناطق و مراتع صعب العبور به خصوص در شهرستان طارم مکانیزمی تعریف شود تا نوع خاصی از کمک رسانی در مواقع اضطراری انجام گیرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: از ظرفیت دهیاری ها برای اطفای حریق در مراتع و منابع طبیعی استفاده شده و حداقل امکانات در اختیار آنها قرار داده شود چرا که این اقدام موجب توزیع حداقل امکانات در سطح روستاهای استان زنجان خواهد بود.

رحمتی، مهمترین راه پیشگیری از آتش سوزی مراتع را پیشگیری دانست و خاطر نشان ساخت: باید برای تجهیز و تخصیص حداقل امکانات به مناطق روستایی برنامه ریزی شود.

ارسال نظرات