در جمع "مدافعین حریم خانواده" مطرح شد
امام جمعه فرمهین گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب نیازمند عزم ملی است و باید توجه داشت که این موضوع مهم مختص یک هفته یا یک روز نیست.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۹۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت الاسلام علی درستکار، مراسم روز عفاف و حجاب با اشاره به اهمیت حجاب گفت: رعایت حجاب مایه تهذیب نفس و ملکات نفسانی است چراکه زن مومن و متعهد با رعایت حجاب اسلامی، به قرب الهی می‌رسد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می شود.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب در بسیاری از آیات قرآن مورد تاگید قرار گرفته و به عنوان یک ضرورت یاد شده است؛ موضوع حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است.

امام جمعه تصریح کرد: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد به واقع حجاب نوعی پرده برای روابط میان زن و مرد است.

حجت‌الاسلام درستکار حجاب را مصونیت دانست و گفت: پوشش دینی نیز نگهبان زن از نگاه‌های آلوده و آسیب‌های احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می‌بخشد و هر چه این پوشش کامل تر شود جامعه نیز مصون می‌شود.

امام جمعه فرمهین تصریح کرد: زنان و مردان در امر عفاف و پاکدامنی وظایفی بر عهده دارند که باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند، اگر ما بخواهیم حجاب و عفاف را در جامعه منکر شویم به نوعی یکی از دستورات خداوند متعال را نادیده گرفته‌ایم و همین امر سبب خروج انسان از دین می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های که در هفته عفاف و حجاب برپا می شود، افزود: خواسته ما از مسئولان و مردم این است که عفاف و حجاب را به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مورد ارزیابی قرار بدهند.

درستکار اظهار کرد: ما نباید فقط به یک هفته‌ای که مختص به امر عفاف و حجاب است، اکتفا کنیم بلکه باید همواره در طول سال اقدامات اساسی در امر حجاب صورت بگیرد و همه مسئولان و مردم جامعه باید به این امور اهتمام بورزند.

ارسال نظرات