کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد

حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی،اجتماعی ارکان اسلام

کارشناس مسائل خانواده گفت: حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی،اجتماعی ارکان اسلام است که بایستی در جامعه ترویج یابد چراکه وجود حجاب و عفاف مصونیت‌بخش جامعه است.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۹۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، نظری در نشست نهضت روشنگری که در سالن شهید مطهری فرمهین برگزار شد با اشاره به مسئله عفاف و حجاب و جایگاه این مسئله در جامعه گفت: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‌تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد و به آن عمق و معنا بخشد.

وی پوشش در نگاه و رفتار را نیز مهم دانست و افزود: علاوه بر رعایت پوشش اسلامی باید در گفتار و رفتار خود به این مسئله مهم توجه داشته باشیم چراکه گفتار و رفتار ابزار ارتباطی بانوی مسلمان به شمارمی‌آيد و رعایت آن‌ها امنیت اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل خانواده گفت: پوشش و حجاب زن به آن معنا نیست که از فعالیت های اجتماعی دست کشیده و در کنجی زندانی شود، با نگاهی به آموزه‌های اسلام می‌توان دریافت که زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و جایگاهی والا و الهی است.

نظری در ادامه گفت: در حال حاضر جامعه ما به سمت دوره عصر جاهلیت در فیلم حضرت یوسف که زنان روسری و مقنعه‌های خود را در پشت گوش خود می گذاشتند پیش می‌رود و این همان برنامه‌ریزی است که دشمنان نظام اسلامی برای اسلام دارند.

وی به نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: همه افراد جامعه را باید از همان سنین کودکی با مقوله عفت و حجاب آشنا کرد و در حقیقت فلسفه حجاب از مسائل مهمی آگاهی از آن می تواند یکی از پایه های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار