خبرهای داغ:
امام جمعه موقت فردوس در همایش بالی برای پرواز:

چادرمشکلی حریمی برای حراست ازبانوان دربرابر نگاه های آلوده نامحرمان

امام جمعه موقت با بیان اینکه چادر نوعی حریم برای زنان است که آنان را از نگاه نامحرمان مصون نگاه می دارد، گفت: اینکه رنگ مشکی برای چادر انتخاب شده به این دلیل است که رنگ مشکی چشم را خسته می‌کند و بهترین مانع برای چشم‌های مریض و نگاه‌های هرزه است.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۶۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم شهریاری در همایش بالی برای پرواز که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در پارک ملت شهرستان فردوس و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم توجه حضرت زهرا(س) را به خود جلب کنیم باید شبیه ایشان باشیم و با رفتار و کردار آن حضرت سنخیت پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی آرایش زن مخصوص خانه و آن هم دور از چشم فرزندان بود، افزود: امروز آرایش زنان برای کوچه و خیابان است و حتی دختران جوان ما هم کیف مخصوص آرایش دارند.


امام جمعه موقت فردوس با تاکید بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب، تصریح کرد: عفاف و حجاب مختص دختران و زنان نیست بلکه پسران و مردان ما نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند که جای تاسف است امروز پوشش برخی از مردان بسیار ناراحت‌کننده و دور از شأن یک مرد است.


شهریاری حجاب و عفاف را مصونیت دانست نه محدودیت افزود : اینکه رنگ مشکی برای چادر انتخاب شده به این دلیل است که رنگ مشکی چشم را خسته می‌کند و بهترین مانع برای چشم‌های مریض و نگاه‌های هرزه است.


وی با اشاره به اینکه چادر نوعی حریم برای زنان است که آنان را از نگاه نامحرمان دور می‌کند، گفت: پوشش زنان ما در اجتماع باید به گونه‌ای باشد که نظر نامحرم را جلب نکند و با پوشش نامناسب خود نیز کانون‌ خانواده‌ها را سرد نکند.


امام جمعه موقت فردوس به تربیت دینی و اسلامی بر پایه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: مادری که خود چادر به سر می‌کند ولی دخترش از پوشش مناسبی برخوردار نیست؛ مادر موفقی نبوده و نتوانسته است باور چادر را برای دختر خود پررنگ کند.


شهریاری تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب در کمین این هستند که عفاف و حجاب را از جوانان ما بگیرند و ولنگاری و بدحجابی را در جامعه رواج دهند.


وی یادآور شد: والدین باید فضای محبت را در خانه پررنگ کنند تا جوانان در بیرون از خانه به سمت محبت‌های دروغین کشیده نشوند و تنها با تربیت دینی و تاسی از آموزه‌های اسلامی است که فرزندان می‌توانند در مسیر صحیح حرکت کنند.


در این همایش برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای شعر محلی، قرائت شعر با موضوع عفاف و حجاب، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در همایش و برگزاری مسابقه با موضوع عفاف و حجاب اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها