خبرهای داغ:

کاهش بیکاری؛ اولین خواسته از دولت

حل معضل بیکاری اولین موضوع استان با رییس جمهور خواهد بود. این بخشی از سخنان استاندار کرمانشاه در جلسه ایجاد هماهنگی برای سفر رییس جمهور بود، جلسه‌ای که در آن اعلام شد اولین خواسته استان از سفر دولت کاهش نرخ بیکاری استان است.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۷۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آباد غرب، حل معضل بیکاری اولین موضوع استان با رییس جمهور خواهد بود. این بخشی از سخنان استاندار کرمانشاه در جلسه ایجاد هماهنگی برای سفر رییس جمهور بود، جلسه‌ای که در آن اعلام شد اولین خواسته استان از سفر دولت کاهش نرخ بیکاری استان است.

نرخ بیکاری کرمانشاه بالاست و این را هم بارها مسئولین گفته‌اند و هم آمارهای رسمی نشان می‌دهد.

مطابق این آمارها کرمانشاه طی سال 1394 با نرخ بیکاری 17.6 درصدی دومین استان بیکار کشور بوده و طی این مدت نرخ بیکاری استان 6.6 درصد از متوسط کشور بالاتر بوده که عدد بزرگی است.


آمارها نشان می‌دهد بالا بودن نرخ بیکاری در کرمانشاه مربوط به چندسال اخیر نیست و متاسفانه در یکی دو دهه اخیر کرماشاه همواره جزو رکورداران بیکاری کشور بوده است.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد و در جلسه‌ای که با مدیران برخی رسانه‌ها داشت عنوان کرد که بالا بودن نرخ بیکاری استان از سال 1375 تا 1395 همواره تکرار شده و تنها در مقطعی بین سالهای 1380 تا 1384 تا حدودی نرخ بیکاری استان کاهش یافته است.

مسئولین نیز همواره در گفته‌هایشان از اینکه نرخ بیکاری کرمانشاه بالاست گفته‌اند و خواستار نگاه ویژه دولت به این استان شده‌اند تا شاید از این رهگذر نرخ بالای بیکاری استان که سر منشاء بسیاری از مشکلات دیگر است نیز کاهش یابد.

آیت الله علماء امام جمعه کرمانشاه در دیدار اخیر خود با تنی چند از نمایندگان استان در مجلس، وضعیت بیکاری استان را بحرانی توصیف کرد و خواستار انجام اقدامات فوری و ویژه در این خصوص شد.
ارسال نظرات