خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت: 51 پروژه عملیاتی برای افتتاح و کلنگ‌زنی در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۷۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

اسدالله رازانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 51 پروژه عملیاتی در حال اجرا برای ارائه در رئیس جمهور تدوین شده و با توجه به اعلام آمادگی برخی دستگاه‌ها از بهره‌برداری پروژه‌ها، به لیست مذکور افزوده می‌شود.

استاندار کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه راه آهن در به کرمانشاه خبر داد و افزود: راه ارتباطی کرمانشاه با تکمیل این پروژه به عراق و سوریه متصل می‌شود که سه میلیارد دلار اعتبار دارد، اما قطعه کرمانشاه به خسروی برای توسعه راه ارتباطی ما با عراق و‌ دریای مدیترانه، پیشرفت اندکی دارد و جزو پیشنهادات ما به دولت برای رسیدگی بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت پالایشگاه کرمانشاه، تامین ارز به مبلغ 3 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در این پروژه را مهم‌ترین موضوع در بسته پیشنهادی به دولت عنوان کرد و افزود: مجوز سرمایه‌گذاری، تخصیص نفت خام، خرید زمین، حصارکشی زمین انجام شده و درخواست تسریع در روند پیشرفت این پروژه را داریم.

رازانی‌ طرح اولیه این پروژه را قدیمی و غیرکاربردی برای تولید نفت کوره سنگین عنوان کرد و گفت: طرح اولیه پروژه فوق از نظر اقتصادی و محیط زیست مقرون به صرفه نیست و صاحبان صنعت و مدیران پروژه باید طرحی مناسب را جایگزین کنند.

استاندار کرمانشاه تحقق مصوبات دولت‌های قبل را بالغ بر 40 درصد برشمرد و افزود: تاکید دولت و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های قبلی طی زمان مدتی کوتاه و حداکثر 4 سال آینده است.

*حادثه دالاهو خللی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ایجاد نمی‌کند

وی در خصوص حادثه تروریستی دالاهو و منطقه ریجاب که منجر به شهادت 2 نفر شد، گفت: حادثه ریجاب در سفر رییس جمهور به کرمانشاه خدشه و تاثیری ایجاد نمی‌کند و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پیگیر دستگیری سریع‌تر عاملان آن‌ها هستند و هر لحظه اطلاعات در این خصوص برای یافتن سرنخ‌ها تکمیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تسریع در پیشرفت منطقه ویژه تجاری و پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب و منطقه آزاد قصرشیرین در راستای اشتغال‌زایی، در بسته پیشنهادی به رییس جمهور قرار دارد، گفت: منطقه ویژه تجاری اسلام‌آباد غرب تعیین تکلیف شده و صاحبان طرح مشغول‌اند و سرمایه‌گذاری تسهیلاتی برای آن قائل هستیم و پتروشیمی اسلام آباد نیز به عنوان ابر پروژه از مهمترین مطالبات است.

استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه با اشتغالزایی برای حداقل 20 هزار نفر تحول عظیمی ایجاد می‌کند و با 1.6 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری دستاوردهای مهمی برای رونق صنایع تبدیلی دارد.

ارسال نظرات