خبرهای داغ:
معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال قم با بیان اینکه در سه ماهه نسخت سال جاری ۶۳۱۰ مورد ولادت در استان قم داشتیم از کاهش میزان طلاق در این مدت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۹۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی مکرمی با اشاره به آمار ولادت در سه ماهه نخست سال  95 در استان قم اظهار داشت: در فرودین ماه سال جاری 1964 ولادت، اردیبشهت ماه 2144 و در خرداد ماه نیز 2202 مورد ولادت داشتیم به این معنا که در مجموع در سه ماهه نخست امسال 6310 مورد ولادت در استان قم داشتیم و در سه ماهه نخست سال 94 این تعداد 6337 مورد بوده است.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال قم افزود: در فروردین و اردیبشهت ماه سال جاری افراد فوت شده 462 بودند و در خرداد ماه این تعداد کاهش یافته و به 442 نفر رسیده است در سه ماهه نخست سال 94، 1354 مورد وفات داشیتم ولی در سه ماهه نخست سال 95، این آمار به 1366 مورد رسیده است.

مکرمی با بیان اینکه کاهش یا افزایش تعداد ولادت‌ها در برخی ماه‌ها متأثر از ماه‌های قمری است، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند فرزندان خود را بصورت سزارین به دنیا بیاورند ممکن است بخواهند فرزندان خود را دیرتر بدنیا بیاورند یا اینکه در برخی ماه‌ها میزان ولادت‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 99 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی انجام می‌گیرد، گفت: مهلت قانونی ثبت ولادت 15 روز است یعنی قانون مشخص کرده که مراکز درمانی ظرف 15 روز به ثبت احوال گزارش ولادت را ارائه دهند همچنین میزان وفات نزدیک به 98 درصد است و این آمار بی نظیر بوده و بالاتر از حد انتظار است.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال قم درمورد آمار تعداد ازدواج و طلاق در استان قم در سه ماهه استان قم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 2762 مورد ازدواج داشتیم یعنی بصورت ماهیانه 921 مورد و بصورت روزانه روزی 30 مورد ازدواج داشتیم تعداد طلاق در این بازه زمانی نیز 824 مورد بوده که بصورت ماهیانه 275 مورد طلاق بوده است و این آمار نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها