امام جمعه هرات با اشاره 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان،مهم‌ترین وظیفه شواری نگهبان را جلوگیری از ورود افراد ناباب به منسب های مهم دولتی دانست.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۲۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه 35 سوره مائده اظهار داشت:بر طبق این آیه، اهل ایمان باید از خدا بترسند و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید تا به رستگاری برسند.

ویدر ادامهبا یادآوری هشتم شوال و تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع در قبرستان بقیع توسط وهابیت گفت: طرح تخریب قبور ائمه اطهار(ع) به وسیله جریان وهابیت ریشه در باورهای غلط وهابیت از اسلام ناب دارد و وهابیون در راستای براندازی اسلام ماموریت دشمنان اسلام را انجام می دهند.

جعفری افزود: وهابیان با دیدگاه خاصی که درمسئله خدا شناسی و میزان شرک و توحید دارند، بسیاری از اعمال و عقاید مسلمین؛از قبیل شفاعت، تبرک، زیارت قبور اولیای الهی و.... را شرک و عاملان به آن را مشرک می خوانند.

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

امام جمعه هرات با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قرار گرفته‌ایم، آن را از جمله نهادهای موثر و مهمی قلمداد و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه شواری نگهبان حفاظت از قانون اساسی است و بر تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع نظارت می‌کند.

خطیب نماز جمعه هرات وظیفه دیگر این نهاد مقدس را فعالیت چشم‌گیر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و ... عنوان کرد و گفت:دشمن همواره این نهاد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی مهمترین وظیفه شورای نگهبان را جلوگیری از ورود افراد ناباب به منسب های مهم دولتی دانست..

حجت الاسلام جعفری با اشاره به 27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی کشورمان در سال 67 در خصوص جنگ ایران و عراق، گفت: امام راحل از پذیرش این قطعنامه به عنوان نوشیدن جام زهر یاد کردند.

امام جمعه هرات در پایان از نیروی انتظامی خواست با کاروان ها و کارناوالهای عروسی که شب و نیمه نشب با ایجاد سر و صدا در خیابان ها برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند، قاطعانه برخورد کند.

ارسال نظرات