ضریب 86 درصدی اشغال تخت در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی

انجام ماهانه یک‌هزار عمل جراحی در مراکز تامین اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ماهانه یک‌هزار عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۲۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر بابک عدلی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک با اشاره به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از 42 میلیون جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و با وجود تنگناهای مالی سال‌های قبل کوچکترین خللی در انجام تعهدات به روز خود نداشته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با جمع‌آوری حق بیمه های مختلف از بیمه گذاران شامل کارگران، کارمندان و سایر شرکای اجتماعی در تمامی تعهدات نظیر خدمات بیمه بیکاری، مستمری، بازنشستگی و حتی فوت و بازماندگی با جدیت فعالیت دارد.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: این سازمان خدمات رسان در حوزه سلامت در سطح استان مرکزی سه مرکز بیمارستانی و شش واحد خدمات درمان سرپایی داشته که به جامعه تحت پوشش خود خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

عدلی با اشاره به تعداد مراجعات به پلی کلینیک سینا در شهرستان اراک گفت: پلی کلینک سینا اراک به عنوان یکی از شش مرکز سرپایی دایر استان با مراجعه روزانه دو هزار و 500 نفر یکی از شلوغترین واحدهای درمانی تامین اجتماعی است.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) اراک در آخرین برنامه ارزیابی اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در بین مراکز بیمارستانی خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی کشور، رتبه عالی را کسب کرده و دو بیمارستان ساوه و چمران نیز درجه یک ارزیابی شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: بیمارستان شازند به عنوان تنها بیمارستان مشارکت کننده مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور در برنامه تحول سلامت به مراجعان روستایی با فرانشیز سه درصد خدمات ارائه می کند و برنامه بهبود هتلینگ بیمارستانی آن در دستور کار قرار گرفته که اجرایی خواهد شد.

عدلی با اشاره به عملکرد سال گذشته این سازمان در راستای خدمات درمانی و بهداشتی در استان گفت: مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سال گذشته چهارمیلیون مراجعه کننده داشت و با ضریب اشغال تخت 86 درصد از شلوغترین مراکز درمان استان بوده است.

وی ادامه داد: ساخت درمانگاه سرپایی تامین اجتماعی در زرندیه نیز در دست پیگیری است همچنین افزایش 32 تخت بستری در بیمارستان چمران ساوه در سال گذشته، افزایش 22 تخت بستری در بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اراک و بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) اراک با روش‌های زایمان جدید بدون درد، زایمان در آب در حال آماده سازی است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: هر ماه یک‌هزار عمل جراحی در گروه‌های مختلف ارولوژی، مغز و اعصاب و چشم جراحی در مرکز درمانی امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد همچنین سازمان تامین اجتماعی می کوشد هر سه بیمارستان این مجموعه را امسال از نظر بیمه تخصصی و تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکیی ارتقا دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار