خبرهای داغ:

اولین مطالبه مردم این است که سفر رییس جمهور خاصیتی برای روستاها و شهرستان های مختلف استان کرمانشاه در برداشته باشد

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در اسلام آبادغرب مدتهاست که از منطقه ویژه و پتروشیمی حرف زده شده و پیگیری های فراوانی توسط نماینده پیشین مردم در مجلس و هم نماینده مردم در مجلس دهم که جلسات زیادی گذاشته شده ولی هنوز اثر ملموسی دیده نشده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۴۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه  با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه، اظهار داشت: مهمترین مطالبه مردم رفع معضل بیکاری در استان کرمانشاه است که حرف زیادی در مورد آن زده شده است.

 

وی افزود:  در شهرستان اسلام آبادغرب مدتهاست که از منطقه ویژه و پتروشیمی حرف زده شده و پیگیری های فراوانی توسط نماینده پیشین مردم در مجلس و هم نماینده مردم در مجلس دهم که جلسات زیادی گذاشته شده ولی هنوز اثر ملموسی دیده نشده است که مردم امیدوار باشند عده ای از جوانان شهرستان وارد اشتغال شوند.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه اولین مطالبه مردم  این است که این سفر خاصیتی برای روستاها و شهرستان های مختلف استان کرمانشاه  در برداشته باشد، گفت: مطالبات زیاد دیگری وجود دارد اما مهمترین مطالبه مردم رفع بیکاری و توجه به اشتغالزایی است.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان همان طور که از اسمش پیداست، نگهبان جمهوری اسلامی است که به پیشنهاد شهید مظلوم دکتر بهشتی تشکیل داده شد.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان آرزویی محقق شده است که ملت ایران بیش از 100 سال از زمان نهضت مشروطه برای آن شهید دادند، افزود: 6 مجتهد جامع الشرایط که توسط رهبر انقلاب عزل و نصب می شوند و 6 حقوقدان که به پیشنهاد رییس قوه قضائیه و رای نمایندگان مجلس انتخاب می شوند، تلفیقی از جمهوریت و اسلامیت در شورای نگهبان است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: اعضای شورای نگهبان، نگهبانی می دهند که  اگر نمایندگان مجلس طرحی را  تصویب کردند که با اسلام، احکام قرآن و اهل بیت(ع) و قانون اساسی منافات داشته باشد رد شود و این دستاورد خیلی بزرگی است که از وظایف مهم این شوراست.

 

وی افزود: از دیگر وظایف مهم شورای نگهبان نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورا و ریاست جمهوری است که کسانی که از لحاظ اعتقاد به اسلام سست ، ضعیف و بی پایه باشند وارد جایگاه های مهم نظام نشوند.

 

محمدی پور با تاکید بر اینکه باید قدر شورای نگهبان دانسته شود، با اشاره به فرمایشات امام (ره) و رهبری گفت: اگر این شورا را نداشتیم معلوم نبود چه بر سر جمهوری اسلامی ِ می آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر مناسبت های پیش رو هفته بهزیستی را گرامی داشت و گفت: اگر بخواهیم در جامعه ما عدالت رعایت بشود باید به سراغ قشر ضعیف و فقیر جامعه برویم ، واحدهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی با بودجه کم کار می کنند اما اینها کفایت نمی کند و ما هم مسئولیم و وظیفه داریم کمک نماییم.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به حادثه تروریستی دالاهو ضمن تبریک وتسلیت به خانواده شهدای این حادثه گفت: کسانی که می خواهند ایران را نا امن جلوه دهند باید به سزای اعمال پلیدشان برسند.

 

وی افزود: 37 سال از انقلاب اسلامی گذشته و علت اصلی ایجاد انقلاب و خشمی که برعلیه شاه داشتند بخاطر سیاست ها و جنایت های پشت پرده آمریکا بود که پس از پیروزی جمهوری اسلامی دشمنی هایش را به اوج رساند و حتی پس از کوتاه آمدن ایران از انرژی هسته ای آمریکا هنوز از دشمنی خود کوتاه نیامده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: الحمدلله در بین آتش و خون منطقه به برکت رهبری ولی امر مسلمین امام خامنه ای و نیروهای سخت کوش اطلاعاتی و نظامی سپاه، ارتش، انتظامی و سربازان گمنام جمهوری اسلامی ایران در امنیت و آرامش به سر می برد.

 

وی در پایان خطبه دوم، از عملیات جهادی نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با هماهنگی دستگاه قضایی در برخورد و جمع آوری قهوه خانه ها و قلیان سراهای غیرمجاز شهرستان که به مراکز فساد تبدیل شده بودند تشکر و قدردانی نمود.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز به رعایت حق الناس تاکید نمود و بیان داشت: امیرالمومنین علی (ع) حاضر نبودند از بیت المال برای خودش یک عبای نو تهیه نماید و زمانی که برادرش عقیل درخواست داشت از بیت المال به وی کمک کند، با نزدیک کردن آهن گداخته به دستش آتش جهنم را به وی یاداوری کرد.

 

وی با اشاره به زندگی زاهدانه و عابدانه امام خامنه ای(مدظله العالی)  افزود: مواظب باشید گرفتار اشرافیت نشوید، چون برخی گمان می کنند با نماز خواندن و روزه گرفتن و مسجد رفتن پیرو رسول خدا شده اند در حالیکه تا عدالت فاصله زیادی دارند.

ارسال نظرات