خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین گفت: آمریکایی ها نه تنها تحریم ها را بر نداشتند بلکه در طول این مدت 70طرح ضد ایرانی مصوب شد، گره زدن مشکلات مردم به مذاکرات اشتباه بود و حتی عزت ملی ما در طول این یکسال بیشتر زیر سوال رفت.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۴۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از دیوانگاه، حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان تضمین کننده اسلامی و انقلابی بودن نظام است و امروز تمام مصوباتی که در مجلس به تصویب می رسد یک به یک از زیر نظر فقها و حقوقدانان شورای نگهبان باید عبور کند.

 

وی در خصوص فصل برداشت محصول و بحث پرداخت زکات افزود: تا به امروز حدود 50هزار تن گندم و جو از مزارع شهرستان برداشت شده است ، به حمدالله وضعیت کشاورزی ما امسال خوب بوده است و در واقع این برکت نعمات الهی است که نازل شده است و به شکرانه این الطاف بایستی زکات آن پرداخت شود.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه خیلی از افرادی که محب اهل بیت(ع) و مقید به نذورات مستحبی هستند از واجب آن که زکات است غافل هستند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری سال 95اظهار داشت: امسال حدود 1200نفر در این ماراتن علمی شرکت کرده اند و در این خصوص آرزوی موفقیت داریم برای جوانانی که آینده سازان این نظام هستند و همچنین از تمام کسانی که زمینه برگزاری این آزمون را فراهم کرده اند تشکر می کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع جنگ احد، افزود: ظاهر قضیه برای مسلمانان پیروزی در این جنگ بود ولی در واقع خسارات فراوانی در پی داشت که باعث شد همین پیروزی تبدیل به شکست شود و وقتی علت را بررسی می کنیم علت را در دنیا پرستی و دنیا طلبی می بینیم و این همان چیزی است که امروز اگر مواظب نباشیم منجر به شکست خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص ماجرای حقوق های نجومی برخی مدیران ارشد کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از چندی دزدی علنی از بیت المال برخی از مدیران با افتخار می گویند که حقوقی که گرفته ایم قانونی بوده است، انتظار داریم قوه قضاییه، مجلس و دولت به دور از هر گونه جهت گیری سیاسی و متهم کردن همدیگر با موضوع برخورد کنند.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به جلساتی که در فرانسه برای صهیونیست ها و منافقین عالم برگزار شد اظهار داشت: در این جلسات حرف هایی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران زده شد که امیدواریم دولتمردان ما پاسخ کوبنده ای به این سخنان بدهند همانطور که رئیس جمهور در روز های گذشته پیام تبریکی به جشن ملی فرانسه فرستادند در این خصوص هم موضعگیری داشته باشند.

 

وی در خصوص سالگرد برجام افزود: در این خصوص به چند نکته می توان اشاره کرد اول اینکه: ما در موضوع برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم، نکته دوم اینکه: از آغاز به کار دولت یازدهم شعار انتخاباتی مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی بود که در نهایت به برجام انجامید ولی با گذشت سه سال از عمر دولت و بک سال از عمر برجام وضعیت ما بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.

 

خطیب جمعه شهرستان هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه آمریکاییها نه تنها تحریم ها را بر نداشتند بلکه در طول این مدت 70طرح ضد ایرانی مصوب شد، در واقع گره زدن مشکلات مردم به مذاکرات اشتباه بود و حتی عزت ملی ما در طول این یکسال بیشتر زیر سوال رفت.

 

حجت الاسلام باقری اظهار دااشت: اینکه برخی از مسئولین موضوع برجام را فتح الفتوح، بزرگترین دستاورد تاریخ ایران، شبیه بودن به معجزه، مهمتر بودن از فتح خرمشهر و موجب برداشته شدن سایه شوم جنگ از سر ایران می نامند حرف هایی است که نباید زده می شد که در نهایت آقای عراقچی در گفتگویی عنوان کردند که اصلأ قرار نبود تحریمی برداشته شود.

 

وی در خصوص سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمانشاه افزود: ما این سفر را به فال نیک می گیریم اما مشکلات مردم زیاد است مردم از رئیس جمهور استقبال مب کنند اما موضوع حل مشکلات مردم منطقه سر جای خودش است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم، ائمه جمعه و خود مردم توقعاتی را برای رفع مشکلات مردم  از جمله بیکاری در استان دارند و انتظار می رود این سفر یک سفر تشریفاتی نباشد.

ارسال نظرات