خبرهای داغ:
یکی از بسترهایی که اخیرا در راستای اشتغالزایی و ترویج فرهنگ خودکفایی مورد توجه مسئولان قرارگرفته پویایی و تحرک در بستر فعالیتهای اقتصاد مقاومتی است که در گیلانغرب نمودی چشمگیر به خود گرفته است .
کد خبر: ۸۷۱۱۲۱۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
یکی از نمونه طرح های موفق، کار آمد و اما کوچک از حیث طرح های اقتصاد مقاومتی در گیلانغرب ، فعالیت یک جوان تحصیل کرده و بیکار در روستایی دور افتاده از این شهر است که توانسته با همت و علاقه خود  در کنار تسهیلات و اهتمام بسیج سازندگی سپاه گیلانغرب بانی یک نمونه موفق از اشتغالزایی باشد.

 

روستای چشمه پهن رشید در دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغرب به واسطه   طبیعت و اقلیم خنک و نسبتا سر و سبز بستر مساعدی را فراهم اورده تا یکی از جوانان این روستا  به واسطه بیکاری ، اقدام به فعالیت در قالب یک طرح اشتغالزا در حوزه اقتصاد مقاومتی  نماید که علاوه بر اشتغال خود قدمی در مسیر خودکفایی برداشته باشد .

 

سعید پرویز از جوانان تحصیل کرده روستای چشمه پهن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب گفت: حقیقتا بنده بعد از فارغ تحصیلی چون نتوانستم کاری را بدست بیاورم تصمیم گرفتم فعالیت خودم را به حوزه تولید و کارهای کارگاهی و طرحهای اشتغالزایی که تسهیلات انرا بسیج سازندگی سپاه به علاقمندان جویای کار پرداخت میکرد مشغول کنم .

 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی در شهرستان گیلانغرب که جزو شهرستانهای  با امار بیکاری بالاست حقیقتا پیدا کردن کار دولتی و میز نشینی سخت و شاید ناشدنی است اما من تصمیم گرفت با تلاش و همت خودم در کنار تسهیلاتی که می گیرم یک شغل ابرومند برای خودم دست و پا کنم .

 

 این مجری طرح اقتصاد مقاومتی تصریح نمود: من در ابتدا با دریافت مبلغ 100میلیون ریال تسهیلات بسیج، کار زنبور داری را راه  انداختم، اگرچه مسکلات زیادی برای اداره و فعالسازی طرح بود اما به یاری خدا اکنون توانسته ام طرح موفقی داشته باشد .

 

وی در خصوص تولید و فروش سالانه عسل حاصل از  کندوهای خود گفت: در هر دوره تولید بیش از 800 کیلوگرم تولید عسل داریم که انتظار می رود نظر به قیمت بر مبنای کیلو  سالانه  48 میلیون تومان در آمدخالص داشته باشند البته این بستگی به شرایط مساعد محیطی هم دارد .

 

پرویز در خصوص زحمت و مشغله کار هم ابراز داشت : اگرچه کار زنبور داری کاری پر زحمت است اما اگر علاقه در کنار ان باشد طبیعتا خوشایند است کما اینکه در راستای این طرح من و یک برادرم مشغول فعالیت هستیم و برای ما اشتغالزایی ایجاد کرده است و از اینکه بیکار نیستیم و به نوعی مشغول فعالیت در حوزه طرح های اقتصاد مقاومتی هستیم خوشحالیم .

 

این مجری طرح  اقتصاد مقاومتی در روستای  چشمه پهن در خصوص بازار مصرف محصول عسل تولیدی خود  گفت: بازار مصرف و نحوه فروش محصول تولیدی به صورت دستفروشی و گاها عمده فروشی و در داخل شهرستان است که با قیمت هر کیو گرم 30 هزار تومان به فروش می رود.

 

 توجه ویژه به اجرای و توسعه طرح های اشتغالزایی  خصوصا در روستاهای محروم گیلان غرب که در اعلام مرکز امار ایران درصد قابل توجهی را از بیکاری دارد ،  از دو سو حائز اهمیت است؛ یکی اینکه با اشتغالزایی  بستری برای خودکفایی و تولید داخلی فراهم می شود و از سویی با اشتغال جوانان علاقمند و جویای کار بسیج ساندگی در کنار واگذاری تسهیلات مقرون به صرفه از مهاجرت جوانان بیکار به شهرهای بزرگ ممانعت می کند و این خود حرکت بر مداری تحسین بر انگیز است.

 
ارسال نظرات