رئیس کمیته فرهنگی شورای شهرتهران گفت: جمع آوری کودکان کار و متکدیان در سطح شهر یکی از چندین اقدامی است که باید صورت گیرد و در واقع آغاز راهی است که دستگاه های دولتی باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۳۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت کودکان کار و متکدیان در سطح شهر اظهار داشت: کودکان کار لزومآ متکدی نیستند، کارفرمایان باید مطابق با قوانین کار عمل کنند.

وی افزود: جمع آوری کودکان کار و متکدیان در سطح شهر یکی از چندین اقدامی است که باید صورت گیرد و در واقع آغاز راهی است که دستگاه های دولتی باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به وظایف دستگاه های دولتی در ساماندهی وضعیت کودکان کار بیان داشت: سازمان بهزیستی از جمله دستگاه های مسئول در این قضیه است که باید اصلاح رفتار کودکان را دنبال و به وظایف خود عمل کند؛ قوه قضائیه نیز باید با کسانی که به طورت ساماندهی شده کودکان را برای کار به خیابان های شهر می فرستند برخورد لازم و جدی داشته باشد.

شاکری خاطر نشان کرد: در چرخه جمع آوری و بازگرداندن این افراد به دامن جامعه باید رفتار و اقدامات صحیح اجتماعی از سوی مسئولان ذیربط صورت گیرد؛ شهرداری امکان و ابزار قانونی برای جمع آوری کودکان کار و متکدیان را ندارد و به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد؛ دولت باید قوانینی را در این خصوص درنظر گرفته و اعمال کند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در خاتمه تأکید کرد: شهرداری در ساماندهی کودکان کار و متکدیان در سطح شهر نقش دارد اما نمی تواند کار وزارت خانه دیگری که باید اعمال قانون کند را به دوش بکشد چراکه این کار نه در توانش است و نه وظیفه اش.

ارسال نظرات