خبرهای داغ:
معاون پیشگیری بهزیستی:

پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های بهزیستی قم است

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از اولویت های بهزیستی عنوان کرد و از توسعه کارگاه های مهارت های زندگی، مهارت های آموزش فرزند پروری، آموزش های پیش از ازدواج و جلوگیری از معلولیت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۵۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های بهزیستی قم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدزاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت های معاونت توسعه و پیشگیری بهزستی افزود: این معاونت دارای 4 دفتر شامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد، پایگاه های پیشگیری و دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی است.

وی افزود: در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی عمده فعالیت ها بر آموزش مبتنی است که در این راستا طی سال گذشته 13 هزار و 285 نفر آموزش مهارت های زندگی  این دوره را سپری کردند.

محمدزاده ادامه داد: همچنین آموزش قبل از ازدواج برای دو هزار و 452 تن و آموزش زندگی خانواده برای دو هزار و 132 نفر ارائه شد ضمن اینکه 9 گروه از همیاران در سطح استان به صورت هفتگی در 9 محله و 4 پایگاه در محله های مختلف پیرامون آسیب های اجتماعی فعال هستند.

وی اظهار کرد: 23 مرکز سرپایی، 8 مرکز بستری و کمپ، دو مرکز کاهش آسیب و یک مرکز سرپناه در رابطه با پیشگیری درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح استان فعال است که 11 هزار نفر تحت پوشش این مراکز قرار دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی قم، بیان کرد: در این راستا 6 هزار نفر در مراکز سرپایی، 4 هزار نفر در مراکز بستری و 400 نفر در مراکز کاهش آسیب دوران درمان را گذرانده اند.

محمدزاده ادامه داد: در بخش پیشگیری طی سال گذشته حدود30 پایگاه فعالیت داشتند که در قالب محله های شهری، روستایی و مهدها به ارائه خدمات می پردازند و از این تعداد 16 محله شهری و 10 محله روستایی است.

وی عنوان کرد: در مجموع 270 هزار نفر مخاطبین طرح پیشگیری هستند که در قالب برنامه های اجتماع محور به خدمت رسانی مشغول هستند.

محمد زاده بیان کرد: سال گذشته در بحث غربالگری بینایی 47 هزار نفر در پایگاه ها و 10 هزار نفر در پایگاههای دائمی معاینه شدند، ضمن اینکه سال گذشته 2 هزار نفر در مناطق مختلف در مدارس برای مشاوره به صورت رایگان در زمینه ژنتیک خدمات دریافت کردند.

 وی خاطرنشان کرد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی نیز در سطح استان فعال است که 19 خدمات به صورت خصوصی و  1480نیز مرکز مشاوره ای تلفنی است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار