آموزش مداومت خودامدادی و دگرامدادی در تیپ44قمربنی هاشم(ع)

کارکنان تیپ44 قمر بنی هاشم (علیه السلام) و گردان های امام حسین (علیه السلام) شهرستان های استان چهارمحال بختیاری طی دوره ای با آموزش های خودامدادی و دگر امدادی آشنا می شوند.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۷۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بهداری تیپ44 قمر بنی هاشم (علیه السلام) در این خصوص ضمن اشاره به اهمیت یادگیری آموزش های خود امدادی و دگر امدادی برای آحاد نیروهای نظامی، گفت: با توجه به حضور تیپ مردم پایه 44 قمر بنی هاشم (علیه السلام) در منطقه عملیاتی جنوب غرب کشور و لزوم فراگیری آموزشهای کمک های اولیه، این معاونت طی دوره ای 75 روزه اقدام به برگزاری دوره آموزش مداومت خودامدادی و دگرامدادی کرده که این دوره از تاریخ 21/تیرماه/95 شروع شده و نیروها در حال آموزش می باشند.

سرهنگ پاسدار جواد منزوی افزود: در این دوره تمام پایوران تیپ44 قمر بنی هاشم (علیه السلام) که شامل گردان های رزمی و خدمات رزم و همچنین گردان های امام حسین (علیه السلام) شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری به همراه بسیجیان تحت امر می باشند شرکت می نمایند.

منزوی اضافه کرد: در این دوره کلاسهای آموزشی کمکهای اولیه از قبیل؛ شکستگی ها، خونریزی ها، شوک، مارگزیدگی، مسمومیت، وسایل کمک های اولیه، بیماران شیمیایی، حمل مصدوم، تنفس مصنوعی و احیاء ریوی قلبی(CPR) برگزار می گردد.

وی در پایان گفت: این آموزش ها با تاکید بر اولویت آموزش عملی نیروها شامل 70 درصد کلاس عملی و 30 درصد تئوری می باشد، که آموزش عملی کارکنان در درمانگاه سیار گردان بهداری رزمی تیپ برگزار می شود.

ارسال نظرات