عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت رسیدگی به وضعیت کودکان کار را عملیاتی کند

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: دولت و تمام دستگاه های متولی باید رسیدگی به وضعیت کودکان کار را عملیاتی کنند؛ با شعار دادن و بخش نامه کاری درست نمی شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۳۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص وضعیت کودکان کار و متکدیان در سطح شهر گفت: متآسفانه در مراکز استان ها و کلانشهرها زنان بی سرپرست و کودکان کار به عنوان متکدی در خیابان ها دیده می شوند و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به مشکلات کودکان کار افزود: کودکان کار و متکدیان در سطح شهر از نظر اسکان مشکل دارند و معمولاً زیر درخت ها و در پارک های شهر مکانی را برای استراحت و خواب خود در نظر می گیرند این افراد در پمپ بنزین ها و ادارات طلب پول می کنند و نظم را به هم میزنند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معضل کودکان کار و تکدی گری در شهرها و بی توجهی مسئولان یک تهدید جدی و بسیار بزرگی به شمار می رود، در واقع هویت این افراد مشخص نیست و ممکن است برخی گروهک ها و معاندین نظام در شهرهای مرزی با این سبک وارد کشور شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: سازمان های دولتی مختلفی در این خصوص وظیفه دارند هنوز متولی اصلی این قضیه مشخص نیست، مسئولان باید امکاناتی را همچون مکان مناسب برای آنها در نظر بگیرند تا این معضل به طور کلی جمع آوری شود لذا استانداری ها و مسئولان ذیربط باید کارگروهی را درخصوص این امر مهم برگزار کنند.

کرد تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند سازمان بهزیستی مکلف است از نیروهای امنیتی و انتظامی جهت سامان دادن به وضعیت کودکان کار و متکدیان در سطح شهر کمک گرفته و برای آنها مکانی مشخص شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت و تمام دستگاه های متولی باید رسیدگی به وضعیت کودکان کار را عملیاتی کنند؛ با شعار دادن و بخش نامه کاری درست نمی شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: مسئولان باید هرچه سریعتر این معضل را با مدیریت صحیح عملیاتی کرده و نگذارند این معضل گسترش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار