عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی روند روبه رشد قیمت ها متوقف شده و هم اکنون قیمت ها براساس هزینه تمام شده عرضه می شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۶۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی  با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: با توجه به عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی روند روبه رشد قیمت ها متوقف شده و هم اکنون قیمت ها براساس هزینه تمام شده عرضه می شود.

وی با اشاره به ثبات قیمت مرغ در چند روز گذشته گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار تومان و متوسط مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 7 هزار و 850 تومان است.

حجت در پاسخ به این سوال که آیا امکان کاهش قیمت تا مرز 7 هزار تومان وجود دارد یا خیر، گفت: قیمت نهاده های دامی از قبیل ذرت در مقایسه با دو ماه گذشته 30 الی 35 درصد افزایش داشته و قیمت جوجه یک روزه نیز به همین میزان افزایش یافته، این درحالیست که قیمت های جهانی پایین تر از این رقم است.

گفتنی است قیمت مرغ به دنبال کاهش این دو عامل روند نزولی به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت تولید افزود: با توجه به فصل گرما و تاخیر در وزن گیری مرغ ها تولیدکنندگان با چالش هایی در بازار مواجه هستند چرا که استقبال بازار از مرغ های با وزن سه کیلو به بالا است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به کمبود جوجه ریزی ادامه داد: میزان جوجه ریزی براساس مصرف کشور تنظیم شده چرا که مازاد جوجه ریزی باید تنها با شرط رعایت وزن کشتار باشد، در غیر اینصورت تولید کنندگان همانند گذشته با زیان هنگفتی مواجه می شوند.

حجت با اشاره به صادرات مرغ اظهار داشت: در حال حاضر صادرات مرغ تنها به عراق صورت می گیرد و با توجه به قیمت های فعلی امکان صادرات و نفوذ به بازارهای دیگر وجود ندارد.

 گفتنی است براساس آمار گمرک در سه ماه نخست سال ،25 هزار تن مرغ به بازار عراق صادر شده است.
ارسال نظرات