آلاینده نبودن پتروشیمی قابل باور نیست

تنها ‌‌آلودگی‌های زیست‌محیطی سهم مردم از پتروشیمی و پالایشگاه/پتروشیمی شازند از پرداخت سهم آلایندگی معاف شد!

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم مردم استان مرکزی از مزیت‌های مالی و اشتغال پتروشیمی و پالایشگاه بسیار پائین بوده ولی مضرات این صنایع شامل استان می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۲۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مهندس علی ابراهیمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که به منظور ارائه جداول کلان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نکات مهم دستور‌العمل اجرای بودجه سال 95  برگزار شد با اشاره به لزوم توجه فرمانداران به نظرات دستگاه‌های اجرایی گفت: فرمانداران بایستی به نظرات مسئولین دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند چراکه پروژه‌ها از زمان تعریف تا مرحله اجرا ملاحظاتی را در بر دارد که فرمانداران باید نسبت به آن توجه کنند.

وی افزود: پتروشیمی شازند از پرداخت سهم آلایندگی معاف شده براساس گزارشات سه ماهه چهارم مدعی شده‌اند که این صنعت آلاینده نیست این مسئله باور کردنی نیست، مگر می‌شود پتروشیمی آلاینده نباشد این واحد صنعتی اگر فعالیت هم نداشته باشد اثراتی را که در منطقه برجای گذاشته و آسیبی که به منابع آب، خاک و هوا و حتی آلودگی‌های صوتی ایجاد شده و بوی نامطبوع که تا کیلومترها پخش می‌شود کدام نظر کارشناسی مدعی است که این صنعت آلاینده نیست؟

ابراهیمی با اشاره به عدم بهره‌مندی استان از مزایای واحدهای تولیدی پتروشیمی و پالایشگاه گفت: نگران توافقات پس پرده در این جریان هستم و تا آخر قضیه را دنبال خواهم کرد، به پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان مزیت‌های تولید و اشتغال در استان، ارزش قایل هستیم ولی معتقیدم که از مزیت‌های مالی و اشتغالی این صنایع استان بهره‌مندی بسیار پائینی دارد ولی مضرات این صنایع جای دیگری نیست که برود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محیط زیست چه خبر است؟ چطور می‌شود که کارشناسی اعلام می‌کند که پتروشیمی آلاینده نیست ما نمی‌توانیم مدعی شویم که آلایندگی یک واحد کشتارگاه مرغ یا دامداری به صفر رسیده ولی چگونه درباره پتروشیمی این مسئله رخ داده و از پرداخت سهم آلایندگی معاف شده است.

وی افزود: پتروشیمی سعی دارد ضمن خروج از لیست صنایع آلاینده جزو صنایع سبز خود را مطرح کند از دید من این باور کردنی نیست چراکه تاثیرات آلاینده بودن این صنعت در سطح شهرستان ملموس است، معتقدم کوتاهی شده و از ظرفیت‌های قانونی خود در این بخش استفاده می‌کنم.

ابراهیمی در پایان با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان گفت: مقدار مالیاتی که از استان به خزانه واریز می‌شود براساس گزارش‌ها سهم برگشتی به استان پائین است که باید توضیح داده شود که سهم استان از میزان برگشت‌های مالیاتی پائین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار