خبرهای داغ:
زهرا دانایی طوس به عنوان نخستین و تنها بانوی ورزشکار گلستانی برای شرکت در مسابقات پارالمپیک ریو همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان عازم برزیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۴۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان، ورزش گلستان در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو یک نماینده در بخش تیمی و یک نماینده در بخش انفرادی خواهد داشت؛ اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان به وقوع می پیوندد.

در سویی دیگر اما یک بانوی ورزشکار نیز در ورزش استان «تاریخ‌ساز» خواهد شد؛ چه آنکه برای نخستین بار به عنوان نماینده بانوان گلستانی در برزیل به میدان خواهد رفت.

«زهرا دانایی طوس» نخستین و تنها بانوی گلستانی است که برای تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابت های پارالمپیک ریو بازی خواهد کرد و از این نظر رکورد جدیدی در ورزش استان به ثبت رسانده است.

تیم والیبال نشسته بانوان پس از آنکه در مسابقات پاراآسیایی اینچئون به مقام نایب قهرمانی دست یافت موفق شد برای اولین بار سهمیه حضور در مهمترین رویداد ورزشی معلولین جهان را به دست آورد. دانایی طوس هم اکنون پیش از اعزام به مسابقات پارالمپیک ریو در اردوی آماده سازی تیم ملی به سر می برد.

زهرا دانایی طوسی نایب قهرمانی مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی سال ۹۳ و کسب سهمیه پارالمپیک، نایب قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه در فروردین ۹۳، کسب مدال برنز مسابقات لیگ باشگاه های کشور  در سال ۹۳ همراه باشگاه ثامن الحجج سبزوار، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۲ در تیم روانکارهای گلستان، انتخاب به عنوان جوان برتر سال ۹۳ در استان گلستان و جوان برتر سال ۹۵ در شهرستان گنبد کاووس مهمترین عناوین و افتخارات شخصی و تیمی بانوی ورزشکار گلستانی است.

لازم به ذکر است، تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران دهم شهریورماه عازم ریو خواهد شد. تیم ملی ایران در گروه یک مسابقات با تیم های چین، امریکا و رواندا همگروه است. چهارتیم دیگر این مسابقات را روسیه، کانادا، اوکراین و برزیل تشکیل می دهند که در گروه ب قرار دارند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها