نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:

کمبود منابع آب صنایع تولیدی را با چالش جدی مواجه می‌سازد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع آب، صنایع تولیدی را در شهرستان‌های ساوه و زرندیه با چالش جدی مواجه کرده که در صورت تائید انتقال آب از سد کوچری به قم یک سال دیگر مشکلات منطقه پا برجا خواهد ماند.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۵۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدرضا منصوری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و بودجه استان مرکزی که به منظور ارائه جداول کلان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نکات مهم دستور‌العمل اجرای بودجه سال 95 برگزار شد عدالت در توزیع بودجه اصل مهم و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بحث بودجه از مباحث مهمی است که بخش اعظم آن از سوی صنعت تامین می‌شود و امیدواریم نحوه تخصیص آن به عدالت نزدیک شود.

وی افزود: ساوه و زرندیه جزو دو شهرستان بزرگ منطقه‌اند و از حیث مسیرهای ارتباطی و منابع آبی به نسبت جمعیتی و وسعت از حداقل‌ها برخوردار بوده و با محرومیت مواجه هستند که برای رفع مشکلات موجود در این دو شهرستان نیازمند توجه بیشتر به ویژه در بخش زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تامین آب شهرستان از سد کوچری در حال پیگیری هستیم و امیدواریم مشکلات به زودی رفع شود، یکی از مشکلات موجود در این بخش این است که نمایندگان استان قم درخواست کرده‌اند که مسیر انتقال آب از سد کوچری در میانه راه به شهرها و روستاهای قم نیز انتقال داده شود و برای این منظور 600 میلیارد تومان نیز اعتبار تخصیص یافته است.

منصوری در ادامه گفت: این امر باعث می‌شود که طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان‌های ساوه و زرندیه متوقف شود و چنانچه به موافقت شورای اقتصادی برسد بزرگترین مشکل که تامین آب است به قوت خود باقی خواهد ماند و یک‌سال دیگر طرح متوقف خواهد شد تا طراحی مجددی صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساوه و زرندیه بیشترین شهرک‌های صنعتی را دارند و حتی سهم قابل توجه‌ای را در تامین اعتبارات استان دارند ولی کمبود منابع آب صنایع تولیدی این شهرستان‌ها را با چالش جدی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات