بندرلنگه:

امر به معروف و نهی ازمنکر لسانی نیازی به حکم ندارد

امام جمعه موقت بندرلنگه گفت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی حکم نمی‌خواهد، بلکه خداوند در قرآن به این مسئله تأکید داشته است.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۷۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن فقیهی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: خانواده‌ها قبل از ازدواج فرزندانشان، حتما تحقیقات کافی انجام دهند و سعی کنند فرهنگ خانواده‌ها به هم بخورد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی افزود: زوج‌ها به هم محبت کنند شوهرها با خانم خود با نرمی صحبت کنند و تندخویی نکنند و آقایان نیز باید مدافع حریم خانواده باشند و زن و شوهر به هم احترام بگذارند و مرد در خانواده توانا، مدیر، مهربان و قاطع باشد.

امام جمعه موقت بندرلنگه با اشاره به هفته عفاف و حجاب اضافه کرد: مادران دختران خود را به پوشش و حجاب با مهربانی عادت بدهید و فرزندانتان را به مسجد و دین و ایمان دعوت کنید و زیاد سخت نگیرید و حد وسط را رعایت کنید تا آنها از دین زده نشوند.

فقیهی فر با بیان اینکه  خانواده و همه آحاد جامعه نسبت به بی حجابی امر به معروف و نهی ازمنکر لسانی انجام دهند تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر حکم نمی‌خواهد بلکه خداوند در قرآن به این مسئله تاکید داشته است و فرموده، بگو و بگذر و این امر به معروف در جامعه تأثیر فراوان دارد و دستور صریح قرآن است و در جامعه ما چون تذکر داده نشده فضای امنی برای بی‌حجابان پدید آمده است.

وی در پایان یادآور شد: احزاب و گروه‌ها نباید خودشان را بالاتر از نظام اسلامی بدانند، ننگ حقوق‌ها نجومی و غیر متعارف را کجا باید برد، مسؤولان مربوط با این حقوق‌ها و افراد برخورد قانونی کنند.

ارسال نظرات