رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

قطع وابستگی کشور به خارج نیازمند همت جهادی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: قطع وابستگی کشور به خارج نیازمند همت جهادی است.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۰۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری در کارگاه آموزشی اصلاح الگوی کشت در بخش قلعه قاضی و تخت اظهار داشت: بخش قلعه قاضی و شهر تخت از مهمترین مناطق تولید سبزی و صیفی در شهرستان بندرعباس هستند و باید با برنامه‌ریزی مناسب و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کشاورزی این منطقه را اقتصادی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد روغن مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود تصریح کرد: باید با آگاهی دادن به کشاورزان و توسعه کشت‌های استراتژیک از جمله کنجد، دانه‌های آفتابگردان و کلزا، وابستگی کشور را به دانه‌های روغنی کاهش دهیم و برای رسیدن به این هدف می‌بایست همه در کنار هم همت جهادی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: هدف از دیدار با کشاورزان بررسی مشکلات و رسیدن به فهم مشترک برای اقتصادی کردن حوزه کشاورزی، ابلاغ سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداران، ترویج کشت‌های داربستی، گلخانه‌ای و معرفی محصولات اقتصادی و مورد نیاز کشور به کشاورزان می‌باشد.

در ادامه این دیدار بخشدار قلعه قاضی گفت: در این منطقه حدود 2 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی وجود دارد.

محمد رفیعی افزود: بیمه محصولات کشاورزی، عدم پرداخت خسارت بیمه به پیازکاران، جاده بین مزارع، دریافت هزینه‌های گزاف برای تمدید پروانه چاه‌های کشاورزی از سوی آب منطقه‌ای و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای سنددار کردن چاه‌های قدیمی منطقه از مهمترین مشکلات کشاورزان است.

وی اظهار کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و پایانه صادرات محصولات کشاورزی از دغدغه‌های مردم بخش تخت و قلعه قاضی است.

در پایان رئیس سازمان جهاد کشاورزی با حضور در جمع کشاورزان تخت، مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظرات