مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان:

شعبه تعزیرات حکومتی در قشم افتتاح شد/ آغاز مبارزه رسمی با قاچاق و گرانی مایحتاج عمومی مردم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان قشم با هدف رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز افتتاح و آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۱۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، روح‌الله آبداریان در حاشیه افتتاح شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان قشم اظهار داشت: علیرغم فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی در کشور از سال 1373، متاسفانه شهرستان قشم تاکنون نمایندگی دائمی این نهاد را نداشته و تنها در یک محدوده زمانی کوتاه از طریق یک شعبه ویژه، موضوعات مربوط به قاچاق کالا و ارز را رسیدگی می‌کرد.

وی افزود: نمایندگی تعزیرات حکومتی قشم از امروز حول سه محور رسیدگی به پرونده‌های مربوط به خدمات کالا، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی خواهد کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان، حدود 5 درصد پرونده‌های سال گذشته این نهاد در استان هرمزگان در سال گذشته با قریب به 500 پرونده مربوط به شهرستان قشم بود که بیشتر آن به قاچاق کالا و ارز مربوط می‌شد.

وی با اشاره به افتتاح نمایندگی تعزیرات حکومتی شهرستان قشم گفت: به طور حتم رسیدگی به جرایم مختلف از جمله گران‌فروشی کالا و به ویژه مایحتاج عمومی مردم با جدیت از طریق این نمایندگی دنبال خواهد شد و مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه 3009651 و یا به‌صورت حضوری پیگیری کنند.

آبداریان یادآور شد: دستگاه‌هایی همانند اداره‌کل غذا، دارو و استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به‌عنوان ضابط این سازمان هم در مبارزه با موارد یاد شده با نمایندگی تعزیرات حکومتی شهرستان قشم همکاری خواهند کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با اشاره به نخستین پرونده تشکیل‌شده در این نمایندگی که شاکی آن گمرک قشم است، گفت: یک کامیون حامل شکر از گمرک قشم به مقصد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مرز افغانستان بارگیری و پلمپ می‌شود اما در طول مسیر محموله شکر با دستکاری تخلیه و به جای آن پوشاک به مقصد گمرک یاد شده بارگیری و حمل می‌شود و این نخستین پرونده ارجاع شده به این نمایندگی است که باید رسیدگی شود.

آبداریان ادامه داد: هنوز از محموله شکر تخلیه‌شده خبری در دست نیست اما پوشاک جایگزین شده کشف و ضبط و تحویل سازمان اموال تملیکی شده است و براساس ماده 55 مبارزه با قاچاق کالا اگر کالای کشف شده از استانداردهای لازم برخوردار باشد به فروش می‌رسد و در غیراین‌صورت معدوم خواهد شد.

ارسال نظرات