مسئول بسیج سازندگی سپاه پـارسـیـان:

القای تفکر اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است

مسئول بسیج سازندگی سپاه پارسیان، گفت: تحریمها را باید با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتی خنثی کرد.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۲۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

به خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، شیبانی مسئول بسیج سازندگی سپاه پارسیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، یک واقعیت اقتصادی است، اقتصاد مقاومتی یک بحث کاربردی است و شاخص‌های آن ریشه در عمل دارد.

وی، درادامه افزود: القای تفکر اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است تا مدیران ارشد اقتصادی را از غفلت ایجادشده در بخش اقتصادی برهاند و رشد و توسعه و شکوفایی و تولید ملی و قطع وابستگی اقتصادی را حتی در سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان به بار بیاورد.

شیبانی، خاطر نشان کرد :دشمن در طول چند دهه اخیر، تمام ابزارهای مبارزه با تفکر جمهوری اسلامی را مورد آزمون قرار داده است، و ابزاری که همواره دشمنان از ان بهره می‌جویند، مبارزه اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه است که امروز تبدیل به آخرین و مؤثرترین ابزار دشمن شده است. ضعف اقتصاد ایران در وابستگی به اقتصاد تک محصولی نفت راه حل تحریم نفتی را پیش پای غرب قرار می‌دهد.

مسئول بسیج سازدگی سپاه پارسیان در ادامه با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی بیان نموده اند گفت :حرکت مداوم و پویا در رشد اقتصادی، وظیفه‌شناسی افراد جامعه، رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، حرکت به سمت اقتصاد مردمی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، مدیریت بهینه در مصرف، حمایت از تولید داخلی با مصرف کالای داخلی و رشد بر مبنای کارآفرینی، حفظ وحدت و همبستگی میان مسئولان کشور و آحاد مردم، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تصمیمات عجولانه در عرصه اقتصاد، شناخت عزم دشمن و ناتوان‌سازی حربه دشمنان با هوشیاری و عزم و اراده ملی از جمله نکاتی است که باید برای اجرای این سیاست (اقتصاد مقاومتی ) لحاظ گردد.

وی با اشاره به پتانسیلهای موجوددر بسیج به عنوان نیروی محرکه اقتصادکشور افزود: توجه به پتانسیلهای موجود در بسیج تاثیرشایانی در تحرک موتور اقتصادی کشور دارد که جوانان باید با بهر ه گیری از این فرصتهای طلایی در راستای ایجاد اشتغال موثر وپایدار ودرراستای اشتغال وکارآفرینی جامعه خویش را دراین عرصه رشد داده وبه شکوفایی برسانند.

شیبانی همچنین با اشاره به مدیریت اقتصادمقاومتی وترغیب افراد به این عرصه پررونق تولیدی که موجب استقلال اقتصادی وخوداتکایی خانواده ها می شود گفت:اقتصادمقاومتی بازوی پرتوان اقتصادکشور است که موجب شکوفایی اقتصادکشور می شود لذا توجه وتکیه به این اصل مهم گام مهمی در رراستای توسعه اقتصادی جامعه خواهدشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار