مسئول بسیج هنرمندان مازندران خبر داد:

راه اندازی انجمن تعزیه بسیج هنرمندان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران از راه اندازی انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۳۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،قهرمان سعیدی با بیان اینکه مازندران سرزمین تعزیه و شبیه‌خوانان بزرگ است و دلبستگی دیرینه‌ای با این هنر نمایشی ایرانی دارد گفت: در نواحی شمالی كشور به سبب آنكه مکانی امن برای سادات و شیعیان به ویژه در سده‌های نخست هجری بوده است، می‌توان از آن به عنوان یكی از مراكز. صلی تعزیه و شبیه‌خوانی نام برد.

وی از راه اندازی انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت تعزیه در ترویج فرهنگ غنی دینی و شیعی به حول قوه الهی سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با پیگیری فراوان نسبت به راه اندازی انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان، این انجمن راه اندازی و فعالیت خود را در خرداد ماه سال جاری به طور رسمی آغاز کرد.

سعیدی ادامه داد: در این انجمن قاسم رجبی کیاسری به عنوان مسئول انجمن تعزیه و آقایان رحمان هدایتی، علی باقری، محمد رضا اسحاقی گرجی، علی اکبری، سید ابوالفضل هاشمی نسب و علی عظیمی، از بزرگان تعزیه این استان به عنوان اعضای شورای این انجمن منصوب شدند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با اشاره به این مطلب که نخستین نشست این انجمن در هفته آینده برای برنامه ریزی و اجرایی کردن در بین هنرمندان بسیجی استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: امیدوارم که مسئول و اعضای شورای این انجمن در اعتلای فرهنگ تعزیه در سطح استان اثرات مثبتی را در سطح جامعه برجای بگذارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها