خبرهای داغ:
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رعایت ملاحظات در پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی ضروری است

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم دقت و رعایت ملاحظات در پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی FATF، گفت: استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی فعالیت های اقتصادی را تسهیل می کند.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۳۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا فولادگر در خصوص پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پول‌شوییFATF ، بیان داشت: برای حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی و انعقاد قراردادها باید تمامی جوانب سنجیده شود؛ به دلیل اینکه تجربه نشان داده که کشورهای متخاصم، با بهانه های واهی مانند کم توجهی به حقوق بشر، از این موضوعات استفاده ابزاری برای نیل به اهداف خود داشته اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود:درایران قانون مبارزه با پول‌شویی تدوین و تصویب ‌شده که اقدام مهمی است.
فولادگر اظهار داشت: پیوستن ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پول‌شوییFATFباید مشروط به این باشد که دقت زیادی دراین رابطه اعمال شود و از پذیرش هرگونه تعهد فراتر از موضوع نظام مالی شفاف جلوگیری شود؛ بنابراین باید مسئولان برای برخورد با این مسئله هوشیار باشند.
وی در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی درکشور، گفت: باتوجه به رشد فعالیت های بین المللی اقتصادی بطورطبیعی استفاده از کارت های الکترونیکی بانکی بین المللی فعالیت های اقتصادی را تسهیل می کند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در انعقاد قرارداد با بانک ها و شرکت های پرداخت الکترونیکی بین المللی در خصوص کارت‌های بانکی بین‌المللی؛ باید قوانین بانکداری جمهوری اسلامی و سطح ایمنی در این خصوص رعایت شود.
گفتنی است؛براساس وعده مسئولان بانک مرکزی،بازار بانکی ایران در انتظار ورود اولین کارت‌های بانکی بین‌المللی از نوع آسیایی تا سه ماه آینده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار