خبرهای داغ:
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: طرح ويژه ارائه مشاوره تخصصي در ايستگاه هاي امنيت اخلاقي با استقبال بانوان و ايجاد تغيير در نوع رفتار و نگرش آنان در خصوص حجاب و عفاف مواجه شده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۴۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جهانگير كريمي در این باره گفت: ارتقاي امنيت اخلاقي جامعه و مقابله با هنجاري هاي اجتماعي يكي از دغدغه هاي اصلي مردم متدين، خانواده ها و مسئولين كشور است به همين منظور و به موازات اقداماتي كه دستگاه هاي مختلف در جهت فرهنگ سازي و ترويج اخلاق و عفت عمومي در جامعه انجام مي دهند نيروي انتظامي نيز براساس وظايف خود طرح جامع امنيت اخلاقي را با اولويت مقابله با اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس مردم و برخورد با مظاهر علني فساد درجامعه به اجرا گذاشته است.

وي افزود: در همين راستا از اول خرداد ماه امسال 20 ايستگاه جديد امنيت اخلاقي در اكثر تفرجگاه ها، ميادين اصلي و اماكن و محل هايي كه مورد استفاده خانم هاي محترم است راه اندازي و با تغيير و تحولات جديدي كار خود را آغاز كردند كه از آن جمله مي توان به استفاده از نيروهاي كارشناس و متخصص در امر مشاوره، نصب تابلوهاي ديجيتال با شعارها و پيام هاي مربوط به عفاف و حجاب و ارائه كتاب ها و بروشورهاي آموزشي با موضوع عفاف و حجاب اشاره كرد.

وي با بيان اينكه 99 درصد كار گشت هاي ارشاد و ايستگاه هاي امنيت اخلاقي در اصفهان، مشاوره ،تذكر و راهنمايي به افراد بدپوشش است گفت: در مدت نزديك به دوماهه اخير ارائه مشاوره تخصصي كارشناسان مشاوره با استقبال خوبي از سوي بانوان بد پوشش مواجه شده و معتقديم اين مشاوره ها توانسته در نوع رفتار و نگرش آنان به موضوع حجاب و عفاف تغيير ايجاد كند.

معاون اجتماعي پليس استان با موفق عنوان كردن اين الگو در تمام طول سال ادامه خواهد داشت و انشاء اله در برخي از شهرستان هاي استان از جمله شهرستان لنجان، شاهين شهر ، كاشان و نجف آباد نيز اجرايي خواهد شد.

وي با بيان اينكه پليس به دنبال اصلاح افراد از طريق مشاوره و تذكر است افزود: تنها كساني كه حاضر به قبول تذكر پليس نيستند و با تظاهر علني به فساد و بي بندوباري به ارزش هاي انقلاب دهن كجي مي كنند با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي مي شوند كه در اين مدت تعداد اندكي از اين دست تحويل مراجع قضايي شدند.

سرهنگ كريمي برخورد با سگ گرداني، توزيع مشروبات الكلي، برخورد با اراذل و اوباش، دوردور كردن خودروهاي لوكس، جمع آوري آنتن هاي ماهواره، كشف حجاب در خودروها، برخورد با باغ تالارهاي بدون مجوز و تالارهايي كه خارج از ضوابط و شئونات عمل مي كنند و همچنين برخورد با واحدهاي صنفي كه از افراد مانكن براي جلب مشتري اسفاده مي نمايند را از ديگر اقدامات صورت گرفته در طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي در سطح استان عنوان كرد.

وي گفت: شهروندان مي توانند گزارش هاي خود در موارد مذكور را از طريق شماره تلفن هاي 110 و يا مراجعه به ايستگاه هاي امنيت اخلاقي در سطح شهر به ماموران پليس ارائه نمايند تا در سريع ترين زمان ممكن به آنها رسيدگي شود.

كريمي اقدامات صورت گرفته در طرح جامع امنيت اخلاقي را باعث افزايش رضايتمندي در بين مردم اصفهان عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به نظرسنجي هاي صورت گرفته و حتي اظهارات افرادي كه از خارج از استان به اماكن تاريخي و گردشگري استان مسافرت نمودند حاكي از آن است كه مردم از اجراي طرح توسط پليس استان رضايت داشته و با شروع تابستان امسال ده ها هزار خانواده تا پاسي از شب بدون هيچ گونه مشكلي از فضاي بوستان ها و پارك هاي زيباي شهر اصفهان استفاده كرده و با كمترين گزارش از سوي مردم در خصوص مزاحمت، نزاع و درگيري و بد اخلاقي به نيروهاي پليس بوديم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها