خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

ثبت‌نام 500 دانش‌آموز قمی برای شرکت در فعالیت‌های عمرانی بسیج دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ثبت‌نام 500 دانش‌آموز قمی برای شرکت در فعالیت‌های عمرانی و سازندگی بسیج دانش آموزی در روستاهای محروم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۳۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ناصر حمزه‌ای امروز با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال اظهار کرد: برنامه‌های قرآن و عترت در زمینه‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم، آشنایی با سیره اهل بیت(ع) و تاریخ اسلام در هشت دارالقرآن در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌نویسی، شعر، داستان‌نویسی، خوشنویسی، طراحی،‌ نقاشی، گرافیک،‌ تئاتر، سرود، عروسک‌سازی و امداد و نجات از جمله برنامه‌های بخش فرهنگی و هنری است که در 10 کانون فرهنگی تربیتی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه چهار پژوهش سرا و یک خانه علوم فنون در بخش پژوهشی فعال است، گفت: هر روز بیش از 300 تا 400 نفر دانش‌آموز آموزش‌های لازم را در زمینه مقاله‌نویسی، روزنامه‌نگاری، ربوکاپ، نجوم و ستاره‌شناسی فرامی‌گیرند.

وی عنوان کرد: 70 سالن ورزشی، دو استخر و چهار زمین چمن مدرسه فوتبال در بخش ورزشی وجود دارد که فعالیت‌هایی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، کوهنوردی و بازی‌های محلی و ورزش همگانی در آنها ارائه می‌شود.

حمزه‌ای با اشاره به فعالیت‌های ارائه شده در بخش اردوها و گردشگری، گفت: نزدیک به 800 نفر از دانش‌آموزان به اردوی بنیاد علوی اعزام می‌شوند و به مدت یک هفته از دوره آموزشی، تربیتی و تفریحی بهره‌مند می‌شوند. همچنین 120 نفر از دانش‌آموزان قمی که به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند در اردوی زائر اولی‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 50 هنرستان در استان در زمینه مهارت‌آموزی و کارورزی فعالیت دارند، گفت: فعالیت‌های ارائه شده در این بخش شامل عکاسی، فیلمبرداری، خیاطی، بافندگی،‌ گلدوزی، آشپزی، صنایع دستی، قالیبافی، آشنایی با کامپیوتر، طراحی وبلاگ و سایت، آزمایشگاه فیزیک و شناسایی گیاهان دارویی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت‌های بخش عمرانی و سازندگی گفت: این بخش با همکاری بسیج دانش‌آموزی در حال انجام است، که نزدیک به 500 نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه در این بخش ثبت‌نام کردند و به روستاهای اطراف برای فعالیت‌های کشاورزی و عمرانی اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:‌ در پایگاه‌های تابستانی و کانون‌های فرهنگی برنامه بهره‌مندی از فضای مجازی، استفاده از فرصت‌های پیش روی شبکه‌های اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با تهدیدات فضای مجازی آموزش داده می‌شود.
ارسال نظرات