مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۶۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

سید جواد جعفری در نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در پنج محور برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: برنامه‌های این جشنواره در حوزه ملی و بر پایه رقابت سالم و سازنده در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، فضای مجازی و دیجیتال برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: 13 استان کشور در بخش فرهنگی جشنواره، 11 استان در رقابت‌های هنری، 8 استان در بخش علمی و پژوهشی، سه استان در بخش فضای مجازی و تولید فیلم و دو استان در حوزه مطبوعات و دیجیتال این جشنواره فعالیت دارند، ضمن اینکه 30 دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و هنری و 30 استان در بخش کتابخوانی رقابت می‌کنند.

این مسؤول به بخش بین‌المللی این جشنواره اشاره کرد و گفت: 77 کشور و 2 هزار و 400 نقطه جهان میزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری جامعةالمصطفی‌العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سازمان ارتباطات اسلامی هستند که با نگاه بومی‌سازی فعالیت و نهادهای حوزه معنوی برگزار می‌شود.

جعفری در ادامه با اشاره به همکاری تشکل‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: 30 تشکل مردمی و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت همکاری می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به برنامه‌های پنجم ذی‌القعده اشاره کرد و یادآور شد: مراسم تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان با همکاری اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و تکریم و بزرگداشت امام‌زاده احمد بن موسی(ع) در شهر شیراز و استان فارس برگزار می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: بزرگداشت قدمگاه امام رضا(ع) از شلمچه  تا مرو ترکمنستان از دیگر برنامه‌های این بنیاد است که در سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به ایران کاروان‌های نمادین برگزار می‌شود.

جعفری به برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: استان علاوه بر مزیت‌هایی که در حوزه مختلف فرهنگی، گردشگری و زیارتی دارد با وجود 290 امامزاده واجب‌التعظیم به حرم اهل بیت است که چهار برنامه در این استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی افزود: جشنواره کتابخوانی با سه کتاب با عنوان دوست مهربان کبوترها ویژه کودکان، اعتراف غلامان و کتاب امام رضا(ع) که به همت بنیاد پژوهش آستان قدس رضوی به چاپ رسیده از کتاب‌های این جشنواره است که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز برگزاری این جشنواره است.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: 320 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تألیف و به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات