رئیس ثبت احوال کهگیلویه از مکانیزه شدن 50 هزار جلد شناسنامه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۸۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

سید عیسی جوادی ظهر امروز در نشست شورای ثبت‌احوال شهرستان با تشریح اهداف و مأموریت‌های این نهاد اظهار داشت: اخیراً موضوع مهاجرت نیز به مقوله‌های وقایع حیاتی افزوده شده است.

رئیس ثبت‌احوال کهگیلویه با بیان اینکه ثبت وقایع ولادت و وفات در مهلت مقرر انجام می‌شود افزود: 98 درصد ولادت و 99 درصد وفات در این شهرستان به روز ثبت می‌شود.

جوادی تصریح کرد: مأمور ثبت‌احوال در بیمارستان دهدشت مستقر بوده و ولادت‌ها را به صورت فوری ثبت و ظرف 24 ساعت شناسنامه نوزاد را صادر می‌کند.

وی الکترونیک شدن آرشیو اسناد را از مهمترین اقدامات ثبت احوال برشمرد و گفت: این کار باعث تسریع در خدمات‌رسانی و رفع نیاز مراجعه به اداره محل صدور شناسنامه در اموری از قبیل تعویض شناسنامه شده است.

جوادی بیان کرد: از زمان اجرای طرح مکانیزه شدن شناسنامه تاکنون 50 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان صادر شده که صدور بیش از 9 هزار جلد در سال گذشته صورت گرفته است.

این مسؤول هم‌چنین تعداد کارت ملی هوشمند صادر شده در کهگیلویه را 15 هزار عنوان کرد و گفت: تمامی افراد بالای 15 سال که کارت ملی ندارند در اسرع وقت اقدام کنند در غیر اینصورت تا زمان صدور کارت ملی یارانه آن‌ها قطع خواهد شد.

رئیس ثبت احوال کهگیلویه امیدعلی و فاطمه را دارای بیشترین فراوانی نام در سال گذشته و امسال دانست و افزود: در سه ماهه نخست امسال فاطمه با 14 و امیدعلی با 9 بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات