شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۸۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

ظهر امروز به مناسبت هفته شورای نگهبان گلزار مطهر شهدای شهر قلعه رئیسی با حضور امام جمعه موقت قلعه رئیسی و اعضای هیات نظارت شورای نگهبان غبارروبی و عطرافشانی شد.

حجت الاسلام سید مهدی افراز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهدا بهترین مسیر را برگزیدند، اظهار داشت: شهدا برای ما بهترین معلم بصیرت هستند و ما باید بتوانیم با بهره‌گیری از بصیرت شهدا راه درست را تشخیص دهیم و فتنه‌ها را بشناسیم و به وصیت‌نامه شهدا عمل کنیم.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: امروز دسیسه‌های دشمنان زیاد است اما خدا را شاکریم که به دلیل خط خون سرخ شهدا این پلیدان هنوز به اهداف خود نرسیده و با هوشیاری این مردم شهید پرور، عنایات الهی و منویات مقام معظم رهبری به این اهداف شوم نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، شورای نگهبان با صیانت از آرا و بی‌طرفی زمینه حضور باشکوه مردم از تمام جناح های سیاسی را در انتخابات فراهم کرده است افزود: اسلامیت در کشور ما در گرو مشروعیت قانون اساسی است و این وظیفه خطیر توسط نهاد شورای نگهبان به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

افراز یادآور شد: وجود این نهاد ابزاری مناسب برای حفظ موجودیت نظام اسلامی است.

خطیب موقت قلعه رئیسی بیان کرد: شورای نگهبان از مهمترین نهادهای حکومتی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و شباهت شورای نگهبان را در برخی از کشورهای نیز مشاهده می‌‌کنیم که البته با نام‌های مختلف مثل دادگاه قانون اساسی، شورای قانون اساسی و دیوان قانون اساسی که از حیث ساختار و نوع مسئولیت شباهت‌های زیادی با شورای نگهبان ما دارند، نبود شورای نگهبان در کنار مجلس شورای اسلامی موجب عدم اعتبار مجلس می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار