طرح جامع و تفضیلی کلانشهر اراک با جدیت دنبال می‌شود
شهردار اراک گفت: اجرای سه طرح غیر همسطح توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اراک برای بهبود مسیرهای تردد شهری و کاهش حوادث رانندگی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 250 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۰۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدابراهیم عباسی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در بحث اطلاع‌رسانی گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مسئولین و مردم هستند.

وی افزود: طرح جامع میدان شهدا سال‌های گذشته به تصویب رسیده و به غیر از ضلع جنوب شرقی مابقی املاک منطقه موقوفه هستند و تا به امروز موفق نشده‌ایم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف و به تعامل مناسبی در این زمینه دست پیدا کنیم، هرگز شهرداری نخواسته و نمی‌خواهد که ملک مردم را تصاحب کند و به این مظنور جلسات متعددی را با مالکین برگزار کرده است.

شهردار اراک تصریح کرد: به منظور اجرای طرح جامع کنترل ترافیک در کلانشهر اراک، شهرداری اجرای تعدادی تقاطع غیر همسطح را در دستور کار دارد و برای رفع این معضل طرح‌هایی را پیش‌بینی کرده و براساس اولویت این تقاطع‌های را عملیاتی و به بهره‌برداری خواهد رساند.

عباسی در ادامه گفت: پیشنهاد دو طبقه کردن این مسیر توسط شهرداری اراک به مشاور طرح داده شد و پس از بررسی و امکان سنجی، تصویب در شورای ترافیک و کمیسیون ماده پنج مطالعات آن آغاز شده که در این طرح مطالعاتی نیازها و چگونگی دوطبقه شدن حدفاصل میدان‌های ولیعصر(عج) تا هفت تیر اراک در مسیرهای مجزای میدان ولیعصر(عج) تا ابتدای مجموعه بازار تاریخی، از بازار تا ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی و ابتدای بازار تا میدان هفت تیر ارزیابی کارشناسی می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح جامع و تفصیلی هر ده سال یکبار باید بازنگری شود که در سال 92 این طرح جامع و تفضیلی شهرستان اراک بایستی انجام می‌شد ولی هنوز از سوی مشاور طرح به اتمام نرسیده است.

شهردار اراک تصریح کرد: بیشتر طرح‌های جامع و تفضیلی در کشور به دلیل وجود مشکلات متعدد در حین اجرا متوقف می‌شوند و تنها 30 درصد طرح اجرایی می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت کارشناسان و پیمانکاران و همکاری و تعامل با راه و شهرسازی به عنوان متولی این طرح همکاری لازم را داشته باشیم و از تمامی ظرفیت شهرداری در تحقق این هدف استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به یادآوری اجرای طرح آسفالت خیابان ها سطح کلانشهر اراک گفت: 500 هزار تن آسفالت در سه سال اخیر در سطح یک هزار و 200 هکتار از مساحت معابر این کلانشهر پخش شده است.

وی با اشاره به ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر به منظور عدم تردد و پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها افزود: پارکینگ طبقاتی خاتم و گلستان به بهره‌برداری رسیده و پارکینگ طبقاتی ثنا در کنار خاتم نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌توان گفت بالای 50 درصد از پارکینگ‌های شهر هم‌اکنون فعال است که به زودی و با همکاری بخش خصوصی این میزان را به 80 درصد خواهیم رساند.

اولویت شهرداری اراک تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

شهردار اراک در ادامه گفت: اولویت شهرداری اراک اتمام و تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمامی است که از سنوات گذشته به جا مانده و این نهاد خدمت‌رسان تمامی تلاش خود را انجام داده تا هیچ پروژه نیمه‌تمامی روی زمین باقی نماند همچنین پروژه‌های جدید نیز در دست اجرا است.

عباسی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا این سازمان گفت: احداث پل به منظور وصل کردن خیابان قائم‌مقام فراهانی به شهرک پردیس یکی از این پروژه‌هاست که در این بخش تاکنون 80 درصد کار پیشرفت داشته است.

وی افزود: شهرداری تاکنون 500 میلیارد تومان قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تفاهم‌نامه منعقد کرده است که آنچه که تاکنون از این قراردادها منعقد شده شامل قرارداد اجرای سه طرح غیر همسطح تقاطع امام حسن(ع)، میدان شریعتی و میدان ورزش برای بهبود مسیرهای تردد شهری و کاهش حوادث رانندگی، با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 250 میلیارد ریال است.

شهردار اراک تصریح کرد: اجرای این تقاطع‌های غیرهمسطح بی‌شک با کمتر ازین اعتبارات محقق خواهد شد، تقاطع میدان ورزش با 460 میلیارد ریال، میدان شریعتی با 400 میلیارد ریال و میدان امام حسن(ع) با 390 میلیارد ریال برآورد اعتبارات شده‌اند.

عباسی ادامه داد: تقاطع میدان ورزش تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از پل تقاطع امام حسن(ع) پیش از مهرماه، پل میدان ورزش اوایل خردادماه و پل میدان ورزش ابتدای شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

تخصیص سالانه 10 میلیارد ریال برای بازسازی و جلوگیری از تخریب بازار اراک

شهردار اراک تصریح کرد: بهره‌برداری از پل کمربندی حد فاصل میدان مقاومت و شهرک بعثت کلانشهر اراک به دلیل نوع خاص سازه این پل ابتدا باید مراحل کار پیش می‌رفت تا بتوان عرشه پل را نصب کرد که در حال حاضر نیز ساخت عرشه توسط شرکت آذرآب در دست اجراست که 80 درصد از عرشه دو هزار و 200 تنی این پل توسط شرکت آذر آب اراک ساخته و پس از پایان عملیات ساخت این سازه برای نصب و بهره‌برداری به شهرداری تحویل می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی و نگهداری مجموعه تاریخی بازار اراک گفت: سالانه 10 میلیارد ریال توسط شهرداری برای بازسازی، مرمت و جلوگیری از تخریب به این بنای تاریخی اختصاص می‌یابد همچنین برای برقراری امنیت در این مکان شهرداری حاضر به همکاری در زمینه ایجاد و راه‌اندازی کلانتری و تقبل هزینه رهن مکانی برای ایجاد کلانتری در بازار اراک هستیم تا بتوانیم این بنای تاریخی را حفظ کنیم.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: طرح بزرگراه امیرکبیر اراک از 55 متر به 58 متری افزایش یافته و به تصویب شورای ترافیک رسیده است و به زودی دفتر این بزرگراه برای مذاکره با سرمایه گذار مستقر می‌شود همچنین اجرای این طرح توسط شهرداری، شورای اسلامی این کلانشهر و شورای ترافیک استان مرکزی مصوب شده است و مخالفتی برای اجرای آن توسط هیج نهادی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات