معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 اردبیل:
با کدام منطق و برهان می خواهیم زنان را به داشتن حجاب قانع کنیم در حالی که حتی مردان نیز موظفند حجاب ظاهری وباطنی خود را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۴۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با توجه به قرار گرفتن در هفته حجاب و عفاف و اهمیت بالای این موضوع خبرنگار ما گفتگویی با یکی از باسابقه ترین مدیران اردبیل داشت.
خانم فرنگیس جاهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حجاب میوه عفاف است و عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می دارد، باطن پاک، ظاهری پاک می سازد و هرگز قلبی پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی حجابی و بد حجابی نخواهد شد.
مدیر مدرسه نمونه دولتی الزهرا اردبیل حجاب را مختص به تمامی افراد جامعه خواند و افزود: زمانی که بحث از حجاب و رعایت آن در جامعه ما می شود تمام فکرها معطوف زنان و دختران می شود در صورتی که در موضوع حجاب نباید بحث را جنسیتی کرد، حجاب یک مفهوم مشترک دوجنسی بین زن و مرد است که فقط مصداق هایش فرق می کند.
جاهد ادامه داد: در این میان سهم آقایان از داشتن رعایت حجاب چه میشود؟ و با این وجود با کدام منطق و برهان می خواهیم زنان را به داشتن حجاب قانع کنیم در حالی که حتی مردان نیز موظفند حجاب ظاهری وباطنی خود را رعایت کنند و در راستای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نباید تنها زنان خاطی قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود.
معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 اردبیل توجه به شرایط سنی و روحی افراد در تربیت صحیح امری مهم دانست و تصریح کرد: برای اینکه مسئله حجاب جدی گرفته شود باید مقتضیات سنی، روحی و فرهنگی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد و با توجه به نیاز هریک از آنان، آموزش صحیح متفاوتی اتخاذ شود و اینگونه جامعه ای یکدست و بر پایه ی ایمان و باور های دینی به وجود خواهد آمد.
وی اضافه کرد: به عنوان یک انقلابی قبول دارم شاید وضع کنونی جامعه در حد و اندازه های جامعه اسلامی نباشد اما تنها افراد جامعه مسئول و خطا کار نیستند چون در هر صورتی شرایط موجود در جامعه همچون عوامل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... به نوبه خود تاثیری مستقیم بر حجاب و عفاف افراد می گذارد و اگر این عوامل در نظر گرفته نشود و به حد کافی به آن ها توجه نشود، امری مسلم است که چه از لحاظ حجاب و چه از لحاظ اموراتی دیگر ضربه خواهیم خورد.
این مسئول بیان کرد: هر مدیر و مسئولی موظف است برای تبلیغ و ترویج حجاب و پاکدامنی بکوشد و اگر در انجام این امر کم کاری کند به نوعی بدهکار دختران و پسران جوان و نوجوانی می شود که نا خواسته و بدون اطلاع به یک راه فرعی کشیده شده اند و یکی از مهمترین مباحث دین اسلام (حجاب و عفاف) را رعایت نمی کنند.
وی در پایان از خانه و مدرسه به عنوان مهمترین مکان های آموزشی یاد کرد و گفت: به نظر بنده باید در فضای مدرسه و خانه که مهمترین اماکنی هستند که باعث تشکیل شخصیت کودکان ما می شود با آگاه سازی فرزندان و دانش آموزانمان از آموزه های دینی، راه راست را به آنان نشان داده و برای حرکت در مسیر درست زندگی مشوق و راهنمایشان باشیم.

ارسال نظرات