محمد رضا محمودی مدیرعامل اتحادیه فیروزه تراشان شهربابک تراش فیروزه را کاری بسیار پردرآمد دانست و گفت: در زمینه تراش فیروزه برای هر نفر می توان با هزینه زیر ۱ میلیون تومان اشتغال خانگی ایجاد و در جهت اقتصاد مقاومتی و ارز آوری برای کشور حرکت کرد اما این امر در صورت حمایت مسئولین محقق می شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۹۹۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  محمد رضا محمودی مدیرعامل اتحادیه فیروزه تراشان شهربابک تراش فیروزه را کاری بسیار پردرآمد دانست و گفت: در زمینه تراش فیروزه برای هر نفر می توان با هزینه زیر ۱ میلیون تومان اشتغال خانگی ایجاد و در جهت اقتصاد مقاومتی و ارز آوری برای کشور حرکت کرد اما این امر در صورت حمایت مسئولین محقق می شود.

وی افزود: اگر سنگ فیروزه توسط مسئولین شهرستان برای کارگاههای تراش تامین شود ماهیانه درآمد بالای ۱۰ میلیون  تومان را به همراه خواهد داشت
محمودی تصریح کرد: در حال حاضر وجود مافیای فیروزه در شهربابک موجب قاچاق این سنگ و تعطیلی بسیاری از کارگاههای فیروزه در شهرستان شده است
وی افزود: با وجود اینکه فیروزه شهربابک تنوع کیفیت بالاتری نسبت به فیروزه نیشابور دارد اما متاسفانه در بسیاری از استانها به اسم فیروزه نیشابور به فروش می رسد.
مدیرعامل اتحادیه فیروزه تراشان شهربابک گفت: در چند سال اخیر سنگ به شرکت تعاونی های فیروزه شهربابک تحویل داده نشده و شرکت ها سنگ مورد نیاز خود را با قیمت بسیار گران از سارقان فیروزه خریداری می کنند
وی افزود: شورای تامین شهربابک خرید و فروش غیرقانونی سنگ فیروزه در شهرستان را قاچاق مطرح کردند اما برخورد خاصی با قاچاقچیان صورت نگرفت.
محمودی به صحبت رزم حسینی استاندار کرمان درباره برند سازی فیروزه شهربابک اشاره کرد و گفت: بله برای فیروزه شهربابک باید برند سازی صورت گیرد اما قبل از آن باید جلوی سرقت های فیروزه گرفته شود که اجازه برند سازی را نمی دهند. این در حالی است که هر روز افرادی غیر بومی در شهر سنگ فیروزه سرقتی از معدن را خریداری و از شهرستان خارج می کنند
وی افزود: در معدن دنیا فیروزه است که باید یک کمیته با حضور تمام ارگانهای شهربابک در شهرستان تشکیل تا این موضوع ساماندهی شود.
مدیرعامل اتحادیه فیروزه تراشان شهربابک کیفیت تراش فیروزه را در شهرستان استاندارد خواند و گفت: ۴۵۰ نفر در شهربابک با مدارک تحصیلی مختلف تا ۲ سال گذشته آموزش تراش فیروزه دیده و کارت مهارت دریافت کرده اند که اکنون تعداد افراد آموزش دیده بیشتر شده است.
وی افزود: با ۱۰ شرکت تعاونی فعال که حداقل ۱۰ نیرو داشتند کار تراش فیروزه در شهربابک آغاز که در مرحله اول ۱۰۰ نفر مشغول به کار شدند اما امروز از ۱۲۰ شرکت تعاونی ثبت شده در زمینه تراش فیروزه تنها ۳ کارگاه هنوز فعال هستند.
محمودی تصریح کرد: اگر مسئولین همت می کردند و مشکلات پیش روی فیروزه را حل می کردند این صنعت می توانست زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر را در شهربابک فراهم کند.
وی قیمت محصولات فیروزه شهربابک را بسیار مناسب دانست و افزود: کارگاه های تراش فیروزه در شهربابک توان انجام انواع سفارشات در اندازه های مختلف را دارند و در حال حاضر علاوه بر بازارهای داخلی بازارهای فرانسه ، ایتالیا، روسیه، ترکیه و کشورهای عربی را داریم که با گارانتی صادرات صورت می گیرد.

انتهای پیام/

بابک خبر

ارسال نظرات