این صندوق در زمینه فعالیت مدیریت شهری، ایجاد فرصتهای فعالیتهای مالی بانکها، حمایت سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین‌المللی در بحث اعتباریابی، انجام فعالیتهای مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه اجرای پروژههای شکوفایی شهری و... فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۱۰۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد شهری و مالیه شهرداری در ژنو به میزبانی سازمان ملل مصوب شد، 25 کشور غرب آسیا و شمال آفریقا زیرچتر بانک شهر، صندوق بین‌المللی شکوفایی شهری تشکیل دهند.

بانک شهر با شرکت در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد شهری و عالیه شهرداری‌ها که با حضور مدیر راهبردی سازمان شکوفایی شهری در سازمان ملل متحد، نماینده ویژه سازمان ملل و نماینده بانکها از کشورهای مختلف در مقر سازمان ملل با موضوع تشکیل صندوق منطقه‌ای پول برگزار شد موفق به کسب جایگاه ریاست این صندوق در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

این صندوق در زمینه فعالیت مدیریت شهری، ایجاد فرصتهای فعالیتهای مالی بانکها، حمایت سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین‌المللی در بحث اعتباریابی، انجام فعالیتهای مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه اجرای پروژههای شکوفایی شهری، نقش آفرینی و ارتقاء و توسعه ظرفیت جهانی در نوآوری شهرها، تأمین مالی تجمیع شده و اقدامات مبتکرانه در تأمین مالی بخش‌های خصوصی و غیردولتی ، مدیریت پژوهش در حوزه اقتصاد محیط زیست و فعالیت در بازار و تجارت جهانی فعالیت خواهد کرد.

با توجه به تحریم‌هایی که هم‌اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم میکند این فرصت طلایی در پس تحریمها میتواند به شکوفایی اقتصادی کشور کمک شایانی نماید ، چرا که 25 کشور دخیل در این تفاهمنامه تأثیرات و امکانات اقتصادی جهانی را در حوزه عملکرد خود به طرق مختلف متوجه کشورمان خواهند کرد و در این همکاری با نهادهای بینالمللی پس از تشکیل صندوق بانکشهر دستاوردهای خوبی مهیا خواهد شد.

هیأت اعزامی بانکشهر با مجوز مبادی ذیربط در این کنفرانس برای دومینبار شرکت کرده و به عنوان یک نهاد تخصصی در اقتصاد شهری و تنها بانک شهرداری محور و راهبر اصلی صندوق در منطقه آسیایی  محسوب میگردد و این فرصتی است که علاوه بر جذب منابع مالی از صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی به عنوان بانک عامل در انجام فعالیتهای سرمایهگذاری در پروژههای کلانشهرهای کشور فرصتی و بستری مناسب  را برای فعالیت یک بانک ایرانی در عرصه جهانی فراهم نماید.
ارسال نظرات