گزارش «بسیج» از تناقضات خسته کننده دولتی در مورد رونق اقتصادی و اشتغال

روحانی امروز در کرمانشاه: ما کاستی‌هایی از قبیل بیکاری و رکود داریم / نگاهی به اظهارات متناقض در 4 برداشت و 4 بازه زمانی

اگر روحانی می‌گوید رکود داریم پس چرا آمارهای دولتی چیز دیگری می‌گویند و حقیقت را پنهان می‌کنند؟ چرا بانک مرکزی و سایر مرکز آمار برخی از آمارهای رشد اقتصادی را پنهان می‌کنند؟ چرا یک رئیس‌جمهور باید این همه متناقض سخن بگوید؟
کد خبر: ۸۷۱۲۱۷۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
خبرگزاری بسیج _ گروه اقتصادی

حسن روحانی امروز برای چندمین بار در 6 ماه اخیر اعتراف کرد کشور دچار رکود شده است. این اعتراف از آن جهت اهمیت دارد که روحانی در سال 1393 تاکید کرده بود از رکود خارج شده‌ایم. یکی دیگر از نکات جالب این است که بعد از آغاز اجرای برجام روحانی بر رکود تاکید می‌کند و عملا نشان می‌دهد برجام در حوزه اقتصادی تقریبا هیچ عایدی نداشته است.

برداشت اول: از رکور عبور کردیم!

شهریور ماه 93 روحانی در مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی گفت: "ما به شما قول داده بودیم که بر رکود غالب خواهیم شد، ما طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ایم؛ بخشی از آن را که نیاز به قانون داشت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم، اما امروز در کنار حرم علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) به ملت ایران اعلام می‌کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم."

حتی در آن زمان هم آمارها و اظهارات مسوولان چیز دیگری نشان می‌داد و صحت و سقم سخنان تبلیغاتی روحانی در همان موقع هم هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

برداشت دوم: امروز مشکل ما رکود است!

روحانی 29 دی 1394  در همایش "اجرای برجام" گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است. کشور ما با خیلی از مشکلات ساختاری اقتصادی روبه‌رو است و من در نطق بودجه به برخی از آنان در مجلس شورای اسلامی اشاره کردم که ما در 5 سال پیش رو باید چه کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

برداشت سوم: یک میلیون و 340 هزار اشتغال خالص ایجاد کردیم

روحانی در 26 خرداد 1395 در دیدار سران و مسوولان نظام با رهبری گفت: مهمترین مسئله پیش روی کشور مسئله اشتغال است. یکی از افتخارات دولت یازدهم در طول ۳ سال گذشته، ایجاد یک میلیون و ۳۴۰ هزار اشتغال خالص جدید است. 

برداشت چهارم: رکود و بیکاری داریم

روحانی در 27 تیر 1395 همچنین گفت: ما کاستی‌ها و مشکلاتی از قبیل آب، محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، حمل و نقل و مشکلات منطقه و جهانی داریم.

آقای روحانی بهتر است تکلیف همه را مشخص کند. هنوز نمی‌دانیم آیا رکود داریم یا نه؟ بیکاری داریم یا نه؟ یک میلیون و 340 هزار شغل ایجاد شده‌اند یا نه؟ اگر ایجاد شده چرا آمار بیکاری بهبود پیدا نکرده؟ اگر از رکود خارج شدیم پس چرا دوباره وی می‌گوید مشکل رکود داریم؟ اگر ایشان می‌گوید رکود داریم پس چرا آمارهای دولتی چیز دیگری می‌گویند و حقیقت را پنهان می‌کنند؟ چرا بانک مرکزی و سایر مرکز آمار برخی از آمارهای رشد اقتصادی را پنهان می‌کنند؟ چرا یک رئیس‌جمهور باید این همه متناقض سخن بگوید؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار