خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک شرایط ویژه ای حاکم است و مربیانی که هیچ دوره آموزشی، تربیتی و پرورشی نگذرانده اند راهی پیش دبستانی و مهدهای کودک می شوند .
کد خبر: ۸۷۱۲۱۸۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهارداشت: رعایت اصل عفاف و حجاب یک ضرورت و نیاز است. هم در آموزه های دینی و هم در کلام نورانی وحی تاکید فراوان بر این موضوع شده است.

وی عنوان کرد: در قرآن کریم توصیه شده به مردان و زنان به رعایت عفت و پاکدامنی و حجاب صرفا به خانم ها اختصاص ندارد و مردان نیز باید حجاب و عفاف پیشه کنند اما تیغ برنده بی حجابی و بی عفتی به زنان و دختران برمی گردد.

بسیج برای کمک به آموزش و پرورش در ترویج اصل عفاف و حجاب عزم راسخ دارد

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: در طول سال تحصیلی برنامه های متعددی در زمینه عفاف و حجاب داریم. گروه یاوران معروف در مدرسه و شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تفاهم نامه ای که بین بسیج جامعه زنان و بسیج دانش آموزی منعقد شد طرح "نهضت ما زنده ایم" به صورت مدرسه محور برگزارشد و بنا است که در سال تحصیلی جدید نیز برگزار شود.

اردونی خاطرنشان کرد: ماموریت ها و رسالت ما برای ترویج اصل عفاف و حجاب در محدوده مدرسه است و کمک بسیج به آموزش و پرورش برای تحقق این موضوع ضرورت دارد.

وی متذکر شد: در خارج از محیط مدرسه بیشترین گلوله باران و خمپاره ها در زمینه تهاجم فرهنگی دشمن بر سر نوجوانان و جوانان است.

وی بیان کرد: طرح ریحانه النبی در مدارس اجرایی می شود که خاص مدارس دخترانه ابتدایی است و تمام تمرکز روی دانش آموزانی است که به سن تکلیف رسیده اند . این طرح با هدف صیانت از عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ حجاب برتر یعنی چادر اجرا می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: در تمام نشست ها و همایش ها یکی از پایه های ثابت کار ما در موضوع آسیب های اجتماعی تبیین فرهنگ عفاف و حجاب است.

عرضه پوشاک اصیل ایرانی اسلامی در کنار کار فرهنگی، خواسته خانواده ها است

وی خطاب به مسئولین فرهنگی ابراز داشت: ما نیاز داریم در حوزه عفاف و حجاب فرهنگ سازی بیشتر انجام دهیم و دستگاه های فرهنگی به اجماع نظر در این موضوع برسند. دغدغه جدی خانواده ها این است.

اردونی افزود: درخصوص ترویج اصل عفاف و حجاب در جامعه، بخشی کار فرهنگی است و بخشی دیگر تامین پوشش مناسب یک ضرورت و نیاز است.

وی تاکید کرد: خانواده ها دغدغه جدی در تامین پوشش مناسب ایرانی اسلامی برای فرزندان خود دارند. مجموعه اصناف و تولیدکنندگان پوشاک باید به طور جدی به صحنه بیایند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: همه مدارس حتی مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی پوشش مصوب دارند و باید در طول سال تحصیلی از الگویی که آموزش و پرورش تایید کرده برای لباس فرم مدرسه تبعیت کنند .

متاسفانه اصلا کار مطلوبی برای بچه ها در مهدهای کودک انجام نمی شود

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول اسلامی و تربیتی در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها ، تاکید کرد: حتما باید دوره آموزشی برای مربیان مهدهای کودک لحاظ شود.

اردونی تصریح کرد: با توجه به اینکه شاکله شخصیت بچه ها در مهدها شکل می گیرد اما متاسفانه اصلا کار مطلوبی برای بچه ها در مهدهای کودک انجام نمی شود و هیچ کس هم مسئولیت آن را برعهده نمی گیرد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک شرایط ویژه ای حاکم است و مربیانی که هیچ دوره آموزشی، تربیتی و پرورشی نگذرانده اند راهی پیش دبستانی و مهدهای کودک می شوند .

وی با تاکید بر فرهنگ سازی عفاف و حجاب از همان سنین پایین دوران کودکی وخردسالی اظهارداشت: تفکیک جنسیتی مهدهای کودک یه مطالبه جدی است و در نظام اسلامی ضرورت دارد.

انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها