خبرهای داغ:
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز یکشنبه با حضور در مزار شهدای قصرشیرین به مقام شامخ شهدای این شهرستان مرزی ادای احترام کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۲۷۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرشیرین، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه همزمان با سفر دکتر روحانی و اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه در بدو ورود به قصرشیرین مورد استقبال فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان قرار گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پس از شرکت در جلسه شورای اداری قصرشیرین، از مرز خسروی بازدید می کند و همچنین مرحله نخست طرح توسعه باغ چهار هزار هکتاری کشت و صنعت پیوند بیستون پارس با حضور سلطانی فر در قصرشیرین به بهره برداری می رسد.
همچنین قرار است عملیات اجرایی طرح توسعه یک هزار هکتاری از باغ کشت و صنعت بیستون پارس در مسیر جاده خسروی نیز با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری کشور آغاز شود.
مجتمع کشت و صنعت پیوند بیستون پارس در قصرشیرین به کشت و تولید محصولات گرمسیری اختصاص دارد که 2 هزار و 400 هکتار آن به مرکبات ، 200 هکتار آن به کشت انگور و 400 هکتار دیگر آن به کاشت خرما اختصاص دارد.
عملیات کشت مرحله نخست این باغ در 600 هکتار آن با الگوی های کشت نوین به صورت کامل انجام شد و بقیه آن در حال آماده سازی زیرساخت و شبکه سازی آبیاری است.
صرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده است.
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
در بیست و نهمین سفر هیات دولت قرار است 69 طرح و پروژه در استان کرمانشاه افتتاح و بهره برداری شود.
دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به همراه اعضای هیات دولت صبح امروز یکشنبه در بیست و نهمین سفر استانی از طریق فرودگاه بین المللی اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.
برنامه های رییس جمهوری و هیات دولت در بیست و نهمین سفر استانی به استان کرمانشاه، دیدار با مردم ، افتتاح طرح ها، شرکت در جلسه شورای اداری ، نشست با نخبگان ، علما و ایثارگران ، نشست با سرمایه گذاران و مصاحبه مطبوعاتی است.
ارسال نظرات