اعزام بیش از ۷۰۰ دانشجو در قالب اردوهای جهادی به استان هرمزگان

مسئول مرکز مطالعات رهبردی و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی هرمزگان از فعالیت بیش از 700 نفر دانشجو از دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه های شیراز و دانشگاه های شمال کشور در قالب اردوهای جهادی در چهار ماه اخیر در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۳۱۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، امیر ارسلات موذن زاده، مسئول مرکز مطالعات رهبردی و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگاران؛ با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در چهار ماه اول سال تصریح کرد: اردوهای جهادی دانشگاهی در این سه ماه به صورت اردوهای سه روزه و یک روزه بوده است.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف بسیجی که در حوزه حرکت های جهادی فعالیت می کنند گفت: بسیج محلات، بسیج زنان،؛ بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج مهندسین عمران، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و … از جمله اقشار بسیجی هستند در زمینه حرکت های جهادی فعال هستند.

موذن زاده با اشاره به فعالیت های جهادی قشر بسیج دانش آموزی افزود: دانش آموزان بسیجی در قالب طرح هجرت در ایام تابستان اقداماتی از قبیل مرمت و بازسازی مدارس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تنوع خدمات رسانی مطابق با تخصص اقشار بسیج اظهار کرد: بسیج دانشجویی با برگزاری کلاس های کنکور و آموزش های علمی و تحصیلی، قشر مهندسین عمران با احداث مدارس، مساجد، حسینیه سرویس های بهداشتی و غیره به مردم روستاها خدمت رسانی می کنند.

مسئول مرکز مطالعات رهبردی و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مناطقی که مورد توجه بیشتر گروه های جهادی است بیان کرد: روستاهای میناب، رودان، بشاگرد، لنگه و خمیر از جمله مناطقی است که مورد خدمت جهادگران قرار میگیرد.

وی گروه های جهادی دانشجویی را فعال تر از سایر اقشار بسیج دانست و افزود: در سه ماه گذشته بیش از 150 دانش آموز خانم و آقا در گروه های مجزا به مناطق بی بهره از امکانات رفاهی اعزام شدند و در آنجا فعالیت های علمی، عمرانی و فرهنگی انجام دادند.

موذن زاده با بیان اینکه اشتیاق دانشجویان خارج از استان برای خدمات رسانی به مردم هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 700 نفر دانشجو از دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه های شیراز و دانشگاه های شمال کشور عازم هرمزگان شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی و آثار آن برای جهادگران و اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: حرکت های جهادی علاوه بر غنی کردن اوقات فراعت نوجوانان و جوان موجب فرهنگسازی روحیه جهادی و جریان سازی فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار